Hoe kun je je (al dan niet tijdelijke) vertrek van Wikipedia netjes regelen?

Account verwijderen
Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres.

Het verwijderen van je account / inlognaam:
Je inlognaam kan dus niet verwijderd worden, maar het is wel mogelijk je inlognaam te wijzigen i.v.m. privacy (als het bijvoorbeeld een eigen naam is), dit kan op Wikipedia:Verzoek voor hernoeming van account.

Het verwijderen van je eigen bijdragen:
Dit is niet mogelijk. Bij elke bewerking die je doet, ga je nl. akkoord met de volgende tekst:

"Door uw bewerking op te slaan, gaat u akkoord met het onherroepelijk vrijgeven van uw bijdrage onder de licentie Creative Commons Naamsvermelding/Gelijk delen en de GFDL. U gaat ermee akkoord door hergebruikers minimaal genoemd te worden via een hyperlink of URL naar de pagina waaraan u bijdraagt. Zie de gebruiksvoorwaarden voor meer informatie."

Zie ook: Wikipedia:Eens vrijgegeven blijft vrijgegeven

Moet ik me ergens afmelden?

Nee, dat hoeft niet. Je zou op je gebruikerspagina een mededeling kunnen achterlaten dat je Wikipedia verlaten hebt. Dit is echter niet verplicht, maar wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut een duidelijk antwoord, dankjewel!