Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een website als eBay wil opzetten hoe werkt het dan met webhosting?

Voor zover ik weet heb je een domeinnaam en een bedrijf nodig dat de website voor jou op een server zet. Maar die bieden altijd maar een gelimiteerde hoeveelheid geheugen.

Als je dus een website zoals eBay met heel veel advertenties en foto's op wil zetten moet je dan je eigen servers kopen en zelf je website online zetten?

Of werkt het helemaal anders?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een eigen server lijkt mij voor een dergelijk grote website hoogst noodzakelijk.

Maar verwacht je ook zoveel gebruikers als op ebay? Er zijn tal van andere websites die hetzelfde nastreven. Persoonlijk zou ik eerst met een kleine server beginnen, eventueel een server met een grote capaciteit. Aan te raden is echter een betrouwbare serviceprovider.

Op die manier kun je via inloggegevens in je database, of je software uploaden via een ftp server. Vervolgens kun je de software installeren via explorer en daar inloggen in een CMS-systeem. Als je al een domeinnaam heb, dan kun je die in een later stadium laten draaien op je eigen pc (als je naar een eigen server overgaat). Ben je programmeur?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Je moet eigen servers kopen, leasen of huren. Verder heb je bij dergelijke grote aantallen ook 1 of meerdere systeembeheerders nodig, voldoende bandbreedte, backupfaciliteitrn, etc, etc.

De website van Ebay kost qua hosting vele tonnen op jaarbasis, zoniet miljoenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding