Wat is er gebeurd met de website www.sexwoordenboek.nl ?

Het was altijd een erg handige site voor informatie, maar het lijkt alsof hij nu uit de lucht is. Kent er iemand misschien alternatieven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
28.7K

Antwoorden (3)

Die site blijkt per afgelopen 1 juni te zijn opgeheven. Maar er zijn nog genoeg andere websites om informatie vandaan te halen. Bijvoorbeeld
- http://www.sense.info/
- http://www.zoenenenzo.nl/
- http://www.seksualiteit.nl/
Amadea
11 jaar geleden
Beste leden en bezoekers,

Hilde van der Ploeg was een pionier in seksuele voorlichting via het internet, toen ze het Sexwoordenboek oprichtte in maart 2001. Haar unieke concept was al snel een groot succes en SWB steeg tot de eerste plaats in de Google zoekresultaten. Ook onderwijsinstellingen verwezen actief door naar SWB omdat we de enigen waren in onze soort. Na Hildes overlijden in 2007 heeft haar partner Phaistos het beheer van de website overgenomen als een eerbetoon aan Hilde.

Nu, ruim 10 jaar na de start van SWB, is het internetlandschap sterk veranderd door de komst van overheidsorganisaties met de focus op seksuele voorlichting en het succes van websites zoals Wikipedia. De bezoekersaantallen nemen af, SWB zakt steeds verder weg in de Google zoekresultaten en die dalende trend zet zich verder voort. Omwille hiervan heeft Phaistos de moeilijke beslissing genomen de informatieve website met het woordenboek offline te halen per 1 juni 2012 en zo op ons hoogtepunt te stoppen.

Het forum blijft voorlopig online, maar het voortbestaan is onzeker gezien Phaistos op korte termijn ook het beheer van het forum wenst over te dragen. Het moderatorenteam is op dit moment de verschillende mogelijkheden aan het afwegen in de hoop een manier te vinden om het forum te laten voortbestaan, maar elk van deze opties gaat gepaard met moeilijkheden. Er staan ons onvermijdelijk veranderingen te wachten en als de moeilijkheden niet te overkomen zijn, bestaat de kans dat ook het forum zal verdwijnen. Op dit moment zitten ook wij nog met veel vraagtekens en kunnen we jullie nog niet alle antwoorden bieden. We houden jullie in ieder geval op de hoogte zodra wij meer duidelijkheid hebben.

Wij begrijpen en accepteren de beslissing die Phaistos heeft genomen. Wij willen hem hierbij van harte bedanken voor alle tijd en moeite die hij heeft gestoken in het voortzetten van Hilde's werk.

Het moderatorenteam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In maart 2018 is ook het forum gestopt. Als woordenboek is https://sekswoordenboek.eu/ wellicht een alternatief. De website beschrijft zichzelf met de tekst:

Met Sekswoordenboek.eu leer je alles over seks en seksualiteit. In het sekswoordenboek staan meer dan 360 woorden: van Afrodisiacum tot Zwellichaam!