pc geeft icoontje weer met tekst,geen internettoegang. wat kan ik doen?

Ik ben echt een computernoob dus uitleg graag in kindertaal :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Amadea
11 jaar geleden
Welke methode gebruik jij om op internet te komen? Via de kabel, glasvezel, telefoon, draadloos?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via een kabel. zn draad via de muur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhm nee geen idee joe dat moet. er staat zn icoontje onder in weet je wel. als ik dan op chrome klik geeft tie aan dat de verbinding is mislukt. ik zie wel andere netwerken in denlijst staan van oa buren

Het beste antwoord

Waarschijnlijk gebruik je een draadloos netwerk.
Meestal is 't gewoon een klein 'foutje' in de data-overdracht.

Simpele dingen om te proberen;

1. De verbinding tussen je pc en de router even uitschakelen (dus klikken op dat 'icoontje' > vervolgens verbinding verbreken) en daarna weer inschakelen.

2. Je pc even opnieuw opstarten (dit reset je gegevens en maakt opnieuw een verbinding aan).

3. Je router (kastje dat zorgt voor je internet) even aan/uit uit zetten. Dus wel met de aan/uit-knop en niet met de resetknop!! Anders heb je kans dat je je internet opnieuw moet configureren en daar komt wat ervaring bij kijken.

Laat maar weten of je internet 't hierna weer doet, of niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allemaal al meerdere keren gedaan doet t nog steeds nie. en ik beschik wel gwn over internet want heb me provider al gebeld. help!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer vervelend.
Je kan nog proberen om via datzelfde icoontje naar je 'netwerkcentrum' te gaan (vanaf windows vista of 7).
Daar kan je vervolgens onder 'netwerkinstellingen' klikken op 'problemen oplossen'. Je pc gaat dan zelf een check up doen, problemen zoeken, hopelijk vinden en vervolgens proberen te verhelpen. Lukt dit ook niet, dan zijn misschien je netwerk-instellingen helemaal verkeerd geprogrammeerd. Nogmaals je provider bellen en het hele probleem uitleggen? Na deze dingen blijft er niet over, dan moet je al gauw denken aan een kapotte 'wifi-ontvanger' in je pc. Tenzij je een kabel gebruikt - aannemend dat de kabel goed aangesloten is - is deze misschien ergens kapot/onderbroken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee kabel is pas nieuw en ik heb idd internet via de muur.. godddverr echt vervelend ja. kan t geen virusua zijn wat me internet blockd en hoe weet ik of me internetinstellingen vekeerd zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omg ik stress em dood hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, een virus kan, maar dat zou je aan meer dingen moeten merken. Heb je een virusscanner dan raad ik je aan even een scan uit te voeren.
O ja, toevallig weet ik dat Norton zo goede scanner is dat ie soms zelfs internet ziet als 'gevaar' en het blokkeert. - Ja eigenlijk alleen door je provider te bellen, het probleem uit te leggen. Zij zullen zelf wel wat vragen stellen. Lijkt er echt niets mis te zijn, zit het misschien toch echt in je pc. Even langs de computerwinkel (waar ie gekocht is) dan maar. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of stuur iets van een mail adres via een persoonlijk bericht. Anders wordt dit weer zo'n extreem lange discussie misschien.. haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je qel voor t mee denken.

Andere antwoorden (1)

Je hebt in ieder geval internet toegang.
Mischien heb je wel een 2e netwerk in je lijst staan
en dan staat er een met internet toegang en een niet.
ik had dit probleem zelf namelijk.
en ik heb er een uitgezet en nu zie ik het niet meer