Kun je Google zo instellen dat ie alleen zoekresultaten geeft van het huidige jaar of de laatste maand ?

Als ik nu zoek, krijg ik vaak pagina's uit 2002 of nog eerder.
Ik wil het zo instellen dat de nieuwste informatie over het onderwerp bovenaan staat in het zoekresultaat.
Kan dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3.6K

Het beste antwoord

Het is wel mogelijk.
Als je bijvoorbeeld zoekt in google op "goeie vraag" dan krijg je linksboven in het scherm "web + opties weergeven" (zie screenshot)
Als je vervolgens op het "+ teken" klikt, dan komt er een zij-scherm tevoorschijn waarin je precies aan kunt geven hoe oud de zoekresultaten mogen zijn (laatste uur, laatste 24 uur, afgelopen week, afgelopen maand, afgelopen jaar). Je kunt zelfs een specifieke periode instellen (start en eind datum)

Toegevoegd na 4 minuten:
Het lijkt erop dat ik die screenshot niet kan laten weergeven op GV. Wanneer je echter op de picture klikt, dan zie komt ie wel te voorschijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat kan helaas niet, We zijn afhankelijk van het moment dat Google nieuwe foto's maakt/vrijgeeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bepaalde delen van Nederland zijn nu wel in High-Res.

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan helaas niet.
Je moet 1 voor 1 de pagina's cheken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet maar je kunt wel jouw voorkeur instellen of via geavanceerd zoeken exacte zoek term ingeven. Of je neemt een ander zoekprogramma zoals ixquick.nl dan krijg je alleen de "sterkste" resultaten te zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk, als je bijvoorbeeld de informatie van 2008 wilt.
Dat je bij je zoekopdracht ook dat jaartal invult, dan blijven de voorafgaande jaren meestal wel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je zoiets...?

Realtime Googelen met url-hack
Met een relatief simpele url-hack is het mogelijk om Google in te zetten als realtime zoekmachine. De resultaten zijn te beperken tot de laatste minuten of zelfs seconden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan op google bij geavanceerd zoeken instellen dat je alleen artikelen van het afgelopen jaar wilt zien.
Nadat je dat gedaan heb en je onderwerp hen gezocht, staat er links in je scherm een extra menubalk.
Hier kan je bij specifieke periode een begin en einddatum invullen. Op die manier kan je zelf je gevonden voorwerpen sorteren.