Stel dat BREIN alle zaken wint betekent dit dan ook dat de nieuwsgroepen (met films en muziek) zullen verdwijnen?

Ik heb een payserver en betaal dus om te downloaden. Al die maatschappijen (usenet e.d.) zullen dan ook verdwijnen in de toekomst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Usenet staat niet op 1 enkele server maar is verspreid over het gehele internet. Het heeft dan ook geen eigenaar die door Brein of wie dan ook aangesproken kan worden; het kan dus niet zomaar verboden worden. Wat Brein probeert is websites die verwijzen naar de bronbestanden te verbieden. Dat kunnen zij hooguit proberen voor Nederlandse websites, maar niet voor buitenlandse omdat ze daar geen bevoegdheid of zeggenschap hebben. In het ergste geval zouden al de Nederlandse websites verboden worden...er blijven er genoeg over op "vage locaties" waar nog een piraten mentaliteit heerst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat zal nooit mee lukken. Er zullen altijd manieren blijven om aan de content te komen. Wat hemaakt kan worden, kan ook gekraakt worden. Er is nu geen wet, en als die er wel is, zullen er altijd mazen in bestaan. Het zal naar de illegaliteit gebracht worden, maar de mogelijkheden zullen blijven bestaan