Hoe kan ik sneller (HD) filmpjes uploaden?

Sinds een tijdje heb ik een Full HD camera. De filmpjes die ik daar mee maak kosten ontiegelijk veel geheugen, en het uploaden naar Youtube kost mij dan ook erg veel tijd. Een filmpje van ca. 2 minuten kost mij ca. 3 uur aan upload tijd.
Dat is natuurlijk niet echt het uploaden waard...
Is er een manier de filmpjes sneller te uploaden door ze bijvoorbeeld via een programmatje kleiner te maken zonder dat de full HD kwaliteit verloren gaat? Of heeft iemand andere tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Aangezien je 0,90 van de 1Mb/s binnen krijgt met kabel zul je een nieuw abonnement moeten nemen. 1Mb/s is niet al te snel, vooral niet als je een 1080p filmpje wilt zetten op Youtube. Misschien heb je een vriend/vriendin die snel internet heeft. Vraag hem/haar of je even het internet van hem/haar mag 'lenen'.
Als je het liever zelf doet zul je een sneller abonnement moeten nemen. In dat geval kan je je even bij de T-Mobile klantenservice laten informeren over sneller internet.