Wat is een goed alternatief voor Google?

Dit is een puur hypothetische vraag! Stel dat je eens voor dat je van je privacy zou houden. Wat zou een goed en serieus alternatief van Google zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

DuckDuckGo.com is echt een aanrader. Het is een naam van niks, maar biedt diverse voordelen: je zoekgegevens worden niet gebruikt voor advertentie-doeleinden en de zoekmachine heeft even weinig franje als waar Google in het begin groot mee is geworden. Uiteraard zijn de zoekresultaten ook goed, maar dat moet ook wel voor een moderne zoekmachine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Altavista.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of je zoekt in ixquick.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yahoo! En Bing zijn zulke gelijke services.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger had je Scroogle. In principe dezelfde zoekmachine als Google maar dan zonder privacy schending. Helaas is Scroogle offline gehaald, maar met even Google zoeken (jaja) op "scroogle alternative" vind je genoeg alternatieven.

Toegevoegd na 32 seconden:
Alternatieven die dezelfde source code gebruiken als het originele Scroogle. De source is vrijgegeven toen het origineel offline ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DuckDuckGo is een zoekmachine die je privacy daadwerkelijk respecteert.