Kan ik patent aan vragen op een blog? en zoja hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel dat het onderwerp van de blog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Een octrooi of patent is een exclusief (uitsluitend) recht tot het industrieel maken of verkopen van een product of anderszins het exploiteren van een uitvinding. Een octrooi kan door de rechthebbende worden gebruikt als een monopolie op een bepaald stuk techniek.

Een octrooi geeft de octrooihouder het recht om anderen te verbieden de uitvinding bedrijfsmatig toe te passen (bijvoorbeeld te vervaardigen, in te voeren, te gebruiken, in voorraad te hebben enzovoorts). Het is echter geen actieve bescherming: de octrooihouder dient zelf stappen te ondernemen als hij vermoedt dat zijn rechten worden aangetast.
Aangezien een blog al is uitgevonden kun je daar geen patent/octrooi op aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naja het is meer het onderwerp van een blog, dat bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even denken... je hebt een onderwerp en je wilt niet dat mensen daar op verdienen? Beetje lastig dit. Je vraagt dan geen octrooi aan op het blog maar op je idee. Bedoel je dat? Of bedoel je dat je niet wil dat iemand jouw blog kopieert? Dat is lastiger en dat is dus niet de vraag. Stel dan een nieuwe vraag en vraag hoe je voorkomt dat anderen jouw blog kopiëren. Of bedoel je nog iets anders? Misschien een aanvulling maken op je vraag?