Ik heb een aantal smileys (gif). Hoe krijg ik die toegevoegd aan een email die ik in gmail maak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ten eerste: je moét de plaatjes ergens hosten. Dit kan op een eigen server of een site die publieke serverruimte aanbiedt.

Je kunt in gmail niet zomaar een afbeelding invoegen maar via een omweg kan dit wel.

Met 'plakken' kun je stukjes html invoegen die je ergens anders hebt gekopieëerd. Je moet dus dat plaatje eerst deel laten uitmaken van een html-pagina, waarbij de 'src' dus verwijst naar het gehoste plaatje. Die html-pagina kun je ook lokaal op je eigen pc aanmaken. Het gaat erom dat je dat plaatje kan copy-pasten vanuit die html-pagina en dat de src (source) van het plaatje verwijst naar de gehoste afbeelding.

Voorbeeld:

Maak in Kladblok onderstaande code aan:

Vervang plaatje.jpg door het (volledige) adres waar je plaatje is gehost. Sla het op als een .html bestand en open dat bestand in je browser. Vervolgens selecteer je het plaatje dat je dan ziet en kies je 'copy'. Nu kun je dit plaatje pasten in je gmail mailtje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet mogelijk je eigen plaatjes/smileys in het bericht zelf te zetten. Enkel de reeds beschikbare smileys kun je daarvoor gebruiken. Je kunt de plaatjes wel altijd als bijlage meesturen maar ik begrijp dat dat niet de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk zul je die eerst moeten hosten op een site( ik weet niet of dit werkt)
op de onderstaande link staan wel wat externe smileys die door middel van slepen in een bericht kan zetten. (dus open een venster en ga naar de link )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt. Het blijft voor mij een raadsel dat je ze wel vanaf de Yahoo pagina naar het e-mail bericht kan sturen, maar, als je de smiley opslaat op je harde schijf, kan je 'm niet in een bericht plakken. We blijven zoeken.