Waarom, als ik even niet op de laptop bezig ben heb ik geen contact meer met het internet?

Als ik dan mijn verbinding verbreek en weer op nieuw verbinding maakt met ons netwerk kan ik weer verder. Maar ik hoef maar even, laat zeggen 5 minuten iets anders te doen en weg is de verbinding. Hoe zou dat kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je verbinding hebt via WIFI. Dit signaal kan verstoord raken door andere draadloze apparaten. Zowel bij je zelf thuis, maar ook bij de buren.
Als je jouw router het wifisignaal op een ander channel/kanaal laat uitzenden, dan is het probleem waarschijnlijk verholpen.