Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg in veel Engelse zoekresultaten te zien in Google.nl terwijl ik de Nederlandse taal geselecteerd heb?

Voorheen kreeg ik Nederlandse resultaten te zien, nu vaak Engels. Ik surf met Opera.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat hangt totaal af van wat je probeert te vinden.

Als je in google typt: 'american today'
Zal google alles vinden met 'american today' erin.
Zo neem ik aan dat het meeste wat je vind in het engels staat.
Om dit te veranderen moet je pagina vertalen naar het nederlands inschakelen.

Maar het zelfde geldt voor als je 'hollandse stamppot' googlet op google.com
Dan zal je vooral alleen nederlandse sites krijgen.
Omdat je 'hollandse stamppot' vaker tegen komt op nederlandse sites dan op internationale sites.
Op engelse sites zullen ze het vast hebben vertaald naar 'dutch stamppot' oid.
En dat vindt google (meestal) niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel Nederlanders doen ook vort veel in het engels. De kans dat ze dan vinden wat ze zoeken is dan veel en veel groter ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek je vanuit Google.nl? Of is dat sinds een update toevallig veranderd in Google.com?
Mocht dat laatste het geval zijn, dan ga je naar https://www.google.nl/preferences?hl=nl , links klikken op Talen, en bij 'Welke andere talen wilt u zien in uw zoekresultaten?' Nederlands selecteren, vervolgens klikken op Opslaan.
(Dan krijg je voortaan weer gewoon resultaten in het Nederlands, tenzij die er niet zijn, dan zoekt Google door in andere talen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet hoor maar het is maar een optie doordat het google.com is ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google houdt ook op een of andere manier bij hoe populair de engelstalige resultaten zijn van een zoekopdracht. De kwaliteit van de engelstalige informatie is vaak vele malen beter. Dat hangt wel van je niveau af, want bij computergerelateerde onderwerpen vind ik de praktische nederlandse sites vaak weer beter dan de rijstebrij van informatie in de engelstalige sites.
Kortom omdat de engelstalige resultaten populair zijn worden ze getoond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding