Welke web log software is geschikt om te gebruiken door jonge kinderen?

Mijn dochter van 10 wil samen met haar vader een weblog opzetten waarop ze stukjes schrijft over de belevenis van haar huisdiertjes: ratten.

We proberen op web-log een account aan te maken en dat mislukt. We krijgen geen aanmeldings mail en als we het nog eens proberen is de weblognaam wel al geregistreerd.

We krijgen een nieuw account van de helpdesk (die reageren wel snel), maar ook dat werkt niet.

Ik vraag me af of web-log wel goede software is om te gebruiken door jonge kinderen. Het werkt met WordPress. Is dit makkelijk of zijn er veel betere weblog websites?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Mijn dochter, ook 10, gebruikt al geruime tijd Blogger. Ze kan dit vrijwel zelfstandig gebruiken, ik hoef maar heel af en toe even te helpen.

Toegevoegd na 10 uur:
Waar ze bijvoorbeeld wel hulp bij nodig heeft, is een foto waar je op klikt, met een link naar een filmpje. Maar dat moet ik zelf ook elke keer weer even uitzoeken, hoe dat moet. Maar gewoon een stukje schrijven, en foto's erin zetten, dat doet ze helemaal zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Ik zal er zeker naar kijken. De helpdesk van web-log mailt wel terug dat ik IE9, FireFox of Chrome moet gebruiken en dat cookies enabled moeten zijn (terwijl dat wel het geval is). Lijkt me niet echt iets voor een 10 jarige om mee te vermoeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blogger is een leuke tool zeg! Hiermee is het prima gelukt. BlogSpot en Blogger is hetzelfde kennelijk.

Andere antwoorden (2)

Via picasa wordt je automatisch aangemeld bij blogspot via je google identiteit.
Ik zou beginnen met een fototje bloggen op picasa. Als het blog er eenmaal is dan kun je via her dashboard ook gewoon posts met alleen tekst maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via www.weebly.com kan je heel makkelijk een site en blog maken!