Ik heb problemen met mijn router hoe kan ik dit verhelpen? zie vraag

Ik heb een router en 2 computers maar internet valt weg als ik de router uitzet en weer aan doet het internet eventjes 5 minuten zoals nu. Ik internet nu even maar over 5 minuten is het weer weg. Nu staat er veel groene lampjes die branden maar als het internet weg is brand er 1 rode lampje op de router. Wat is dit voor probleem heb het sinds vanmorgen. Als internet weg is zegt hij soms onbekend netwerk. Ik heb een router met Lan verbinding. Is de router nu ofzo stuk? Of ligt het ergens anders aan? Ook op mijn computer en op de andere computer op de andere kabel is er dan geen internet. Als er internet is branden de lampjes groen op de router. en als er geen internet is brand er een rode lampje daar onder staat power. soms brand er dan af en toe een groene lampje daar staat ethernet. Wat is dit voor probleem?

Toegevoegd na 17 minuten:
Als ik hem weer uit doe en weer aan doet het maar paar minuutjes iedere keer. Is de router nu stuk of?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Alhoewel je beschrijving erg uitgebreid is, bevat het toch niet al te veel informatie. Als het goed is heb je een handleiding erbij gehad die precies verteld waar al die groene lampjes voor dienen. Dat hangt heel erg sterk van het merk en type af. Je kan er vast ook wel iets op het internet over vinden. Die groene lampjes geven aan hoe ver de verbinding met je internet provider is, dus bijvoorbeeld: 1e groene lampje: er is stroom, 2e IP WAN (DSL) kabel gezien in de router, 3e groene: IP-adres aangevraagd bij provider, 4e groene: IP-adres gekregen, 5e groene: alles is klaar voor gebruik. Maar nogmaals dit hangt af van je router!
Ook zijn routers vaak met een normale browser vanaf je eigen PC te benaderen, vaak is dat: http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1, soms: http://10.0.0.1 (zie handleiding). Je kan dan inloggen met een bekend wachtwoord en dan kan je allerlei gegevens uitlezen.
Verder kan ik niet zeggen of je router kapot is of dat het probleem bij je provider ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U kunt 2dingen doen 1e mogelijkheid is om het stekkertje van de router er 5 seconden uit te halen.
De andere mogelijkheid is om alle instellingen te resetten