Hoe komt het dat internet het eerst gewoon doet en later niet meer? (zie uitleg)

Hoe komt het dat als ik de laptop aanzet, het internet het wel doet, maar als ik een tijdje op internet zit, ineens de verbinding weg is en foutmeldingen krijg dat de kabel of modem niet is ingeschakeld of aangesloten?
hoe kan ik dit oplossen.
ik heb windows vista en zelf een router van Belkin, en draadloos internet.

weet iemand hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

ik denk dat je toch even je kabel beter in de router of modem moet drukken
de melding dat je modem niet aan staat komt meestal door een slechte verbinding mist en van de kabels misschien dat klik dingetje ?
vervang eventueel de kabel als het een brakke is
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk is het probleem inderdaad de kabelverbinding (van je modem); controleer die, druk 'm evt. aan.
Het kan ook nog een instabiele verbinding met je provider kunnen zijn. Herstart je modem evt.
Een andere mogelijkheid is een probleem met je WIFI verbinding: kijk eens naar de 'panfluit' (oid) in je systemtray.
Mogelijk is er interferentie met andere netwerken die op hetzelfde kanaal zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens na of je niet in de buurt met verschillende mensen op hetzelfde kanaal zit te klooien. Met http://www.vistumbler.net/ kun je dat vrij eenvoudig in beeld brengen.