Wat is trolling (zie afbeelding)?

Wat is dat en waar staat het voor? Ik zie weleens van die plaatjes voorbij komen en ik vindt ze best wel grappig, alleen ik begrijp niet goed waar trolling dan eigenlijk voor staat...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat trollen een begrip is geworden op internet, gebruiken mensen die onbewust/onbedoeld een 'domme', of provocerende opmerking maken, wanneer ze daarop worden gewezen, als excuus dat ze aan het trollen waren... lolololenz.

Het beste antwoord

gevonden in Wikipedia :

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.
De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.
Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iemand in de maling nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mwah.. nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mwah ja, kan zover gaan als de spot met iemand drijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kan zover gaan. Maar ze vraagt "wat IS trolling", niet "hoe ver kan trolling gaan".
-1 dus.
Trollen is het express domme dingen posten in een thread om discussie op te wekken

Toegevoegd na 28 seconden:
Ik verwijs u naar de wiki voor een uitgebreidere omschrijving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net te laat. +
Dat is expres zitten zieken door bijvoorbeeld provocerende grapjes in een gesprek te vermelden die niets met het onderwerp te maken hebben.

Dus sleutelwoorden zijn lastigvallen, provoceren, treiteren. Op een melige manier. Vandaar dat gezicht dat erbij hoort.

Toegevoegd na 27 seconden:
Dit gebeurt overigens allemaal via internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gebeurt af en toe ook op GV, vooral 's avonds laat. Dan stelt iemand een vraag die alleen bedoeld is om verontwaardigde reacties uit te lokken. Dat wordt trollen genoemd. De figuren die dat doen hebben daar (om voor mij onbegrijpelijke reden) dan enorme pret om. Vaak is het een zielig verhaal met de vraag "help, wat moet ik doen?" Beantwoorders die niet doorhebben dat er getrold wordt geven dan heel serieuze antwoorden over naar de politie gaan of de kindertelefoon bellen. Maar dat is dus nutteloos....
Amadea