Joomla 1.5: Hoe kan ik een artikel in een categorie plaatsen?

Hoe kan ik in Joomla 1.5 een artikel in een categorie plaatsen en ervoor zorgen dat het artikel ook daadwerkelijk verschijnt onder de nieuwe URL? Een URL als mywebsite.com/categorie/artikel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Als eerste, je weet dat Joomla 1.5 officieel niet meer ondersteund en verder ontwikkeld wordt door de Joomla Community?! Je kan beter over gaan op Joomla 2.5

Om je vraag te beantwoorden:
In het administrator gedeelte ga je naar "Algemene instellingen" daar zie rechts staan "SEO-instellingen"
In dat blokje staan aantal optie met betrekking toe zoekmachine vriendelijke url's.

Zet hier voor de volgende opties op "Ja"

Zoekmachinevriendelijke URL's ---- JA
Gebruik URL herschrijven ---- JA (*)
Voeg een achtervoegsel (suffix) aan URL's toe ---- JA (**)

* Hernoem hiervoor in je hoofdmap het bestandje htaccess.txt naar .htaccess (voor de punt hoort niets te staan!)
** Dit optioneel, als je dit aanzet eindigen URL's op .html

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten er bij te melden, als je een categorie aanmaakt met de naam "voorbeeld-a" en in die categorie een artikel aanmaakt met de naam "voorbeeld-b" dan zal je URL als je bovenstaande dingen het uitgevoerd als volgt er uit zien:

www.website.nl/voorbeeld-a/voorbeeld-b.html