Waarom moet je een domein kopen als je een site wilt beginnen? Het internet is toch van niemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

het gaat ook niet om het internet. maar om de naam die je er gebruikt. als je een leuke of goed klinkende naam verzint. zijn er mogelijk mensen die die naam ook willen gebruiken, aangezien elke naam op internet uniek is en echt maar één keer kan voorkomen, kan je hem laten registreren. dat jij de eerste was op internet met deze naam. deze registratie moet worden bij gehouden en dat kost tijd en geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Een registrar voert die boekhouding. Er zijn veel registrars die namen kunnen registreren. Een goedkope is bijvoorbeeld mijndomein.nl Je betaalt een vaste prijs voor de administratie (per jaar). Als een domein bezet is kan je eventueel een geldbedrag bieden aan degene die dat domein geregistreerd heeft. Maar dat heeft verder niets te maken met de registratie zelf.

Andere antwoorden (2)

Iemand heeft het ooit ontwikkeld derhalve is het toch echt intellectueel eigendom van iemand. De rechten van dit eigendom zijn in de loop van de jaren verhuurt aan bedrijven die grote servers hebben om Domijnen te beheren. Die moet je dus betalen. om je site wat verder dan alleen je huiskamer te krijgen.
12 jaar geleden
Je hebt ook helemaal geen domeinnaam nodig. Het nadeel is dan wel dan niemand jouw 'site' kan vinden.
Dus je koopt een adres dat je een naam geeft - zoals je een postbus kunt huren of een telefoonnummer kunt aanvragen waardoor mensen je kunnen bereiken.