Welke kies ik op mijn laptop:Internet Explorer 8, Firefox 3.5 of Google Crome en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

IE8 is echt geweest. De langzaamste en lastigste in het gebruik uit je rijtje.

Firefox 3.5 de meest uitgebreide, 3.6 beta is waanzinnig snel al, maar niet alle add-ons zijn al vernieuwd.

Chrome is de absolute winnaar in snelheid, maar nog te weinig addons om de wat kale kernfunctionaliteit wat uit te breiden. Wel fijn dat ie nooit kan vastlopen. Dan loopt er maar 1 tab vast en verder niks, als een website kuren vertoond.

Safari is mooi en snel en uitgebreid.

Kortom, het is nogal persoonlijk, welke aspecten je belangrijk vind, die zullen maken wat je kiest. Behalve IE8, dat is echt op geen enkel punt winnaar en is hopeloos ouderwets.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je laptop wat beperkt is in geheugen of snelheid: kies dan Chrome!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Firefox!

Toegevoegd na 2 minuten:
Firefox en Chrome zijn vergelijkbaar, Chrome is wat sneller, maar Firefox is beter te bewerken tot een eigen iets (met tools skins e.d.)
IE 5x vinkje
Firefox & Chrome 6x vinkje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Google Chrome erg prettig werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf gebruik firefox 3.5.
Maar google crome lijkt wel iets beter te zijn.
Hij is snel in ieder geval.
Maar het downloaden en gelijk opennen van bepaalde documenten moet je internet explorer gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat Chrome momenteel nog lang niet voldoet aan mijn wensen. Firefox en de laatste versie van IE doen dat een heel stuk beter.

Zelf gebruik ik Firefox, omdat ik al Firefox had voordat IE de aanpassingen kreeg die ik nodig had, en het dan weer een hoop werk is om alle met de tijd gekozen instellingen opnieuw uit te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet echt firefox gebruiken!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van drieën. Opera is 't best.

Toegevoegd na 1 minuut:
Opera kan je out-of-the-box goed aanpassen. Bij FF moet je eerst allerlei plugins zoeken en installeren. En een simpel iets als de tabs onderaan zetten ipv bovenaan lukt al niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Firefox!
Maar eigenlijk alleen als je jouw browser lekker wil tweaken met add-ons.
Kaal vind ik fx niet zovel meerwaarde bieden.

Anders zijn Chrome en zelfs IE8 goede alternatieven.
Opera is ook een optie, maar vind ik beter geoptimaliseerd voor handhelds (PDA's, GSM's, BB's etc).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een uitgebreide functionaliteit wil dat moet je gebruiken:

IE 8 of Firefox

Als je voor pure snelheid ( ik vind het heel fijn om snel te browsen)

Chrome