Stap 1
Log in op je Facebook account en open deze link
https://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account : klik (linkt naar Facebook.)

Stap 2
Je krijgt hier een waarschuwing te zien. Klik op “Verzenden” (Als je Facebook in het Nederlands hebt ingesteld.)

Stap 3
Je krijgt hier nog een laatste waarschuwing. Voor de zekerheid moet je je wachtwoord nogmaals invullen.

Stap 4
Je Facebook account zal nu binnen 14 dagen verwijderd worden. Je kunt nu in deze 2 weken opnieuw inloggen, waardoor je account weer opnieuw geactiveerd wordt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je wilt dat er straks (zo goed als) geen sporen meer van jouw aanwezigheid op Facebook terug te vinden zijn, verwijder dan eerst zoveel mogelijk informatie uit je profiel. Denk ook aan je fotoalbums, vrienden, mailadres, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is nog een heel gedoe, in de link staat het 10-stappenplan,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfft dat is lastig, maar gelukkig is er een stappenplan:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kun je een facebook account niet verwijderen.
Je kunt hem wel inactief maken en onzichtbaar maken (welke door het leven gaat als verwijderen van een FB account), maar al jouw gegevens blijven bewaard op de servers van Facebook. Eerlijk? Nee, niet echt maar men is er in de USA mee bezig dit aan te pakken.
Je kunt wel het stappen plan volgen die hier boven worden vermeld om in elk geval jouw account op inactief te zetten en onzichtbaar te maken voor anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je facebook kan je wel verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je uberhaupt gelezen wat ik schreef?
Voor jan met de pet op lijkt het als of jouw account dan verwijderd is na het stappen plan, maar het is NIET verwijderd.
Alle gegevens blijven bewaard op de FB servers, ze zijn alleen niet meer zichtbaar maar zijn nog wel degelijk aanwezig.
1 Account is gemiddeld 100 dollar waard aan informatie, en dat gaan ze echt niet zo maar weg gooien. Vandaar dat er ook meerdere rechtzaken lopen tegen FB om af te dwingen dat een account makkelijker kan worden afgesloten en tevens alle informatie wordt verwijderd van de servers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je geen gelijk hebt maar ik ben er niet zeker van. Daarom een plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is het wel zo.
Wij hebben een grote website in de USA en ook wij zijn tegen dit probleem aan gelopen toen wij de account wilden sluiten voor onze website, eerst leek FB een goede optie maar wij zijn daar snel van terug gekomen en wilden de account sluiten.
Inactief maken kan (welke FB dan omschrijft als beeindigen van het account) maar alle informatie blijft gewoon op die servers van FB staan.
Ik heb er zelf ook uitgebreid onderzoek naar gedaan en kon alleen maar de conclusie trekken dat de info blijft waar het staat, alleen de entree naar je account wordt verwijderd.
Men hoopte de eerste maand na het zogenaamd beeindigen van je account, je weer terug komt, de account is dan a la minute weer active met alle informatie zo als het was op het moment dat je het "beeindigde". (let wel, dit speelde in 2010, nadien zijn er enkele wijzigingen gemaakt maar de info blijft altijd bewaard op de FB servers)
Na een maand wordt alle info ingepakt van de "beeindigde accounts" en opgeslagen, vanaf dat moment is de account totaal niet meer toegankelijk en het lijkt dus dat ie dan echt weg is, maar niet dus. (na 2010 heeft FB het zo opgezet dat wanneer je de account "beeindigd", de info meteen wordt ingepakt en wordt opgeslagen, je kunt dus niet meer binnen een maand de gehele account weer online krijgen zo als het was, dit is echter wederom puur een truuk om de mensen om de tuin te leiden en te laten denken dat FB nu echt alles weg gooit. FB is net een gezwel wat steeds verder groeit en steeds meer wil hebben, ik vind dus de rechtzaken die er momenteel lopen om FB te dwingen om een account met 1 / 2 klikken te kunnen beeindigen en dat op dat moment ook alle informatie wordt gewist, een zeer goede zaak. Kijk zelf, FB is nu naar de beurs gegaan. Een bedrijf dat naar de beurs gaat doet dat alleen als het een product heeft. Het product is dus de gebruiker, de gebruiker is geen klant want je betaald niet voor FB. Tuurlijk, je kunt FB credits kopen, maar dat maakt je geen klant. De klant is een product, de info die daar mee los komt is waar FB zijn geld mee maakt.
Voor FB geld "slacht nooit de kip met de gouden eieren", de gebruiker is de kip, de info op de profiles zijn de gouden eieren. Daarom is FB ook 100 miljard waard, puur en alleen door de gebruikers info.
Je kan je account verwijderen door het volgende te doen:

1) bovenin rechts naast "startpagina" (wat naast vriendenzoeken staat), is een pijltje, klik hierop.

2) klik op accountinstellingen

3) klik links op beveiliging (in het lijstje, onder algemeen en boven meldingen)

4) klik op "je account deactiveren", onder "actieve sessies" van het lijstje. Dit zijn blauwe letters.

5) geef de reden van vertrek aan (verplicht)

6) als je pagina's hebt, geef iemand anders de macht over jouw pagina's. (maak hem of haar admin)

7) en als je graag je vrienden op de hoogte wilt stellen van je vertrek kan je hun ook nog een bericht sturen.

8) klik op bevestigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tukkerr heeft gelijk, deactiveren is nog niet verwijderen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, dat wist ik niet! Ik dacht dat dit de goeie stappen waren, zo te zien is het antwoord onder mij wél het juiste antwoord...