Waarom zijn mensen zo hatelijk op bepaalde sites?

Ik ben via hier op Xplorers.nl terecht gekomen. Ik ben daar dus nieuw en maak veel fouten, speel langzaam en meer van dat soort zaken.
Waarom doen wordt er dan zo lelijk op mij gereageerd? Ik wordt uitgemaakt voor sukkel, loser en er wordt gevraagd of ik iets mankeer... Zo blijven mensen toch op den duur weg van zo'n site? Of is dat de bedoeling?

Toegevoegd na 2 uur:
Heb net met een meisje van 8 een potje gespeeld. Die was heel lief... ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Goh, is dat zo?
Ik speel daar regelmatig spelletjes en eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat daar erg gescholden wordt (op 1 user na, maar die heb ik gemeld).
Ik heb af en toe wel eens hele chatsessies met mijn medespelers, erg gezellig.

Nieuwelingen zijn wel eens wat langzamer. Als ze echter niet kenbaar maken dat ze nieuw zijn, dan weet ik dat niet. Ik vraag ook wel eens aan mensen of het iets sneller mag, maar ik heb dan het idee dat die mensen naast het spelletje tig andere dingen aan het doen zijn (meestal zijn dat spelers die ik eerdere jaren ook al eens gezien hebt).

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou trouwens eventueel eerst eens even een paar spelletjes non-ranking kunnen spelen, dan kun je het spel beter leren kennen en vaak speel je dan met bot-jes en die hebben wel geduld hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Waarschijnlijk hebben ze op die site last van kliekvorming! En worden alle nieuwkomers als indingers of bedrijging gezien voor de kliek. Dus wegpesten is dan een goedkope oplossing voor ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan een voordeel van deze strenge moderatie, dat wordt dus voorkomen door het strenge regime hier... Daar zal het minder streng zijn... Dus dan is het hier zo slecht nog niet...

Toegevoegd na 5 minuten:
En mensen tenderen door te slaan... Als mensen de kans krijgen gaan ze te ver... Zo is dat heden ten dage... Helaas, maar het is niet anders...

Maar ik voorspel je, alles komt goed, ook voor diegenen die nu slachtoffer zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, ik speel ook wel eens xplorers (één van de vele dingen die ik heb ontdekt via GV) en heb er ook nooit last van gehad. Wel vraag ik soms of mensen sneller kunnen spelen als er een tijdje geen actie wordt ondernomen, maar schelden doe ik iet aan. Misschien dat je toevallig een paar keer achtereen de verkeerde personen bent tegen gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft alles te maken met een toenemend gebrek aan beschaving. Sinds Fortuijn mag je 'zeggen wat je denkt'.
En dat doen ze ook uit alle anonimiteit, de reaguurders, de helden.
AWM
14 jaar geleden
Sommige mensen zijn van karakter zo dat ze altijd hatelijke dingen zeggen. Dus dat is dan niet alleen op zo'n site. Dan heb je ook nog een groep die gewoon sociaal wereldvreemd is en het amper doorheeft hoe hard dingen over kunnen komen op internet. En een groep die gewoon voor de leut mensen zit te pesten. Puberaal gedrag komt ook bij volwassenen voor. Trek het je niet zo aan, want hoe meer je hapt hoe leuker ze het vinden, die laatste groep. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt vast gelijk. Ik ga niet meer reageren, maar alleen melden als ik zo iemand tegen kom.
Het valt me ook op op veel andere sites, bevoorbeeld op de site van de Telegraaf. Mensen beginnen om niets anderen uit te schelden. Gelukkig worden hele erge reacties daar wel verwijderd. Een strenge Moderator is inderdaad de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dat wel. Niet persoonlijk tegen mij gericht, maar ik zat vaak op een forum voor rugpatiënten en daar was het schering en inslag.
Ze hebben toen zelfs het forum een tijdje gesloten.
Jammer dat dit op deze site niet in de gaten wordt gehouden.

Probeer het jezelf niet persoonlijk te laten raken. Mensen die anderen beledigen of pestgedrag vertonen, zie ik zelf als een stel onzekere sufferds, die niets anders te doen hebben.
Waarschijnlijk zelf ooit het slachtoffer geweest van pesterij.
Probeer daar boven te staan en als dat niet lukt zou ik de site gewoon niet meer bezoeken, hoe leuk het ook is. Er zijn sites genoeg voor spelletjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is makkelijk om anoniem te schelden.
Het gaat van kwaad tot erger. Mensen steken elkaar ook aan. Als er geen of weinig moderatie is, ontstaat dit soort
onsympathiek gedrag. Er zijn veel rotte appels op
internet. Het is ook vaak af-reageer-gedrag, waar jij dan de dupe van wordt.
Wat dat betreft verdienen de moderators hier op GV wel eens een compliment. Ondanks regelmatig irritaties over het verwijderen van vragen is de sfeer hier erg respectvol en wordt onnodig negatief of beledigend gedrag terecht ontmoedigd.
Blijf maar lekker op GV, Dounja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Don't worry. Ik blijf ook wel hier hoor.
Ik ken de site niet die jij noemt maar ik herken het ook. Op het forum van Marktplaats konden ze er ook wat van hoor. En dat is inderdaad niet leuk. Waarom ze dat doen dat weet ik niet. Misschien omdat het lekker anoniem is of dat het gewoon fanatiekelingen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zegt meer over die mensen die dat tegen jou zeggen,probeer er maar boven te staan.Jij weet wel beter.Neus in de lucht en gewoon verder spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ken ik de site niet maar over het hele internet zitten dit soort mensen. Dit soort mensen hebben meestal niks te doen behalve de hele dag achter hun pc zitten en stoer willen doen. Dit geeft aan dat ze niks te doen hebben behalve dat!

Dus gewoon negeren!