Hoe gratis internetten op pc?

Ik heb het draadloos netwerk password gekregen van mijn buurman. Ik heb zelf geen internet. Nu vroeg ik me af wat moet ik aanschaffen om van zijn draadloos netwerk gebruik te maken en waar kan ik het kopen. Is het als leek makkelijk zelf te regelen.

Alvast bedankt.
Suzan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

als je een laptop hebt zit daar vrijwel standaard een draadloos modem in. Als je rechtsonderkijkt zie je 2 beeldschermpjes

Toegevoegd na 2 minuten:
en als je daar op klikt zie je 'verbinding maken' je krijgt dan een lijst met ontvangen verbindingen te zien. Je klikt op de link van de buurman en typt het wachtwoord in. Als een pc hebt kan je bij de computerspecialist om een draadloosmodem vragen in de vorm van een usb stick. Die kan je gewoon in de usb poort steken en hij herkent automatisch. Kost wel rond de €30
(ging ff iets niet goed)

Toegevoegd na 4 minuten:
mr tomaat heeft de link al geplaatst van wat ik bedoel en is dus goedkoper dan ik gezien had
12 jaar geleden
heb je wel een computer? Zoja dan kun je inloggen op de code die de buurman je heeft gegeven. Je moet via je pc zoeken naar draadloos internet en dan die code invullen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Connect-to-the-Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet die PC wel een draadloos netwerkkaart hebben natuurlijk. Dat is meestal niet het geval (laptops niet meegenomen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is waar niet zo snel aangedacht, maar daar zijn idd usb sticks voor te koop van rond 20 euro bij een computerzaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al voor een kwart tegenwoordig, op internet. (zie mijn linkie :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke is dat we nu al gek op kijken van een apparaat zonder wifi, vroeger had ik een pc zonder: USB
Netwerkkaart
CD-rom drive
en als complete hel, HDD!! Het ding kostte mijn pa wel 3000 gulden maar dan had ie wel 320x240 in 4 kleuren. Dat was dus soms wisselen met je 5,25 floppy disks als een bezetene :P Ondanks alles jaren mee vermaakt (vooral ook omdat alles jaren duurde op zo'n apparaat :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd ;)
Een USB Wi-Fi dongle voor je Desktop

http://tweakers.net/pricewatch/cat/315/wlan-netwerkkaarten.html#filter:XYzBCsIwDED_JecdXOdA-wEDD4Iwb7JDaSNE4jrSKsLov9uqvXgKeS8vK1xJQjwJWTzTHY_mBXp-MDf_guYqvDiUgZAdaFiEbgF-cPQSMzPBZrKU9JNtGgjWy_d5X5dqkNFGdOOC9uAC6AvsupwrtYUp64wH4oiS1Qqq7ct4Gi6H-66FKaX0Bg

Toegevoegd na 1 minuut:
Of als je een oude laptop hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een moderne laptop hebt dan zit daar waarschijnlijk al een Wifi-adapter in, voor oudere modellen en desktopcomputers zonder Wifi kun je een losse Wifi adapter op USB aansluiten.
Een smartphone kun je ook op Wifi gebruiken, lees de gebruiksaanwijzing om de Wifi-router van de buren op te zoeken en met het wachtwoord in te loggen.
Als de buurman zo aardig is om jou het wachtwoord te geven dan is hij vast ook wel bereid om je met aansluiten en inloggen te helpen.