Mijn vraag is deze: kan het zijn dat als er iemand op mijn lijn illegaal zijn laptop gebruikt dat ik zelf steeds wegval van mijn verbinding?

Iederen avond heb ik prijs, vanaf een uur of zes, zeven begint dat. Mijn verbinding valt dan regelmatig uit, dus ben ik aan surfen of chatten op mijn chatbox heb ik daar enorm hinder van, wie weet of dat kan aub? Groetjes en bij voorbaat dank....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je internet verbinding deel je met enkele, tientallen, of zelfs honderden medegebruikers. Zodra die allemaal thuis komen en beginnen te internetten (Na het eten, zo, half zeven oid) dan moeten alle ‘data pakketjes’ tegelijk door de kabels heen. Vergelijk het met een snelweg: Iedereen heeft recht; iedereen mag er met 120 km/u overheen. Maar in de spits lukt dat niet: Het is te druk, en er gaat te veel overheen om de maximum snelheid te halen. Dus nee. het is geen illegale gebruiker, maar gewoon de andere mensen die op dezelfde wijkkast zitten die allemaal dezelfde infrastructuur gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100