Mijn vraag is deze: kan het zijn dat als er iemand op mijn lijn illegaal zijn laptop gebruikt dat ik zelf steeds wegval van mijn verbinding?

Iederen avond heb ik prijs, vanaf een uur of zes, zeven begint dat. Mijn verbinding valt dan regelmatig uit, dus ben ik aan surfen of chatten op mijn chatbox heb ik daar enorm hinder van, wie weet of dat kan aub? Groetjes en bij voorbaat dank....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je internet verbinding deel je met enkele, tientallen, of zelfs honderden medegebruikers. Zodra die allemaal thuis komen en beginnen te internetten (Na het eten, zo, half zeven oid) dan moeten alle ‘data pakketjes’ tegelijk door de kabels heen. Vergelijk het met een snelweg: Iedereen heeft recht; iedereen mag er met 120 km/u overheen. Maar in de spits lukt dat niet: Het is te druk, en er gaat te veel overheen om de maximum snelheid te halen.

Dus nee. het is geen illegale gebruiker, maar gewoon de andere mensen die op dezelfde wijkkast zitten die allemaal dezelfde infrastructuur gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is een draadloze verbinden en je geeft zelf al aan dat dit rond een uur 6/7 voorkomt. De mensen mensen zijn dan thuis en wordt er volop gebruik gemaakt van internet. En wordt deze trager of dat deze wegvalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er sprake is van een wlan [draadloos] die je niet beveiligd hebt dan kan iedereen in je nabije omgeving via jouw onbeveiligde netwerk het net op.
je merkt dat niet zolang er niet zwaar gedownload word via die lijn, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruiken er veel mensen bij jouw in de buurt draadloze verbindingen? Het kan namelijk zo zijn dat de draadloze verbindingen op elkaar storen.
Dit gebeurt als bijvoorbeeld je buren gebruik maken van dezelfde draadloze channel als jij gebruik van maakt. Je kans eens proberen de channel (kanaal) in je draadloze router om te zetten naar een andere channel die minder of niet gebruikt wordt in je buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja dit kan; een draadloos netwerk moet je altijd beveiligen als je deze problemen wild voorkomen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Leuke foto trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Wireless - gevoelig voor elektrische apparatuur
2. Tijdstip - gebruik van het internet
3. kwaliteit van de router

verander plek van de router -
experimenteer met de stand van de
antenna.

is bekabeling echt niet mogelijk?

een versterker of bridge toepassen ?
http://www.kieskeurig.nl/draadloos_access_point/asus/wl-300g/reviews/132784/