Hoe belangrijk is het om uit te loggen op een site?

Kan iemand anders op die site komen wanneer jij niet bent uitgelogd?
Of kan dat niet, omdat er altijd een nieuwe web-'sessie' wordt gestart en op die andere computer niet de cookies zijn die op je eigen computer staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.7K

Het beste antwoord

Uitloggen is alleen belangrijk als je op een openbare pc zit, of als iemand anders op je eigen pc werkt, waarvan je niet wilt dat ze op jouw account zitten.
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op sommige sites blijf je aangemeld (bijv. Facebook, maar dan moet de computer wel aan zijn gebleven). Behalve als je 'gegevens onthouden' of iets in die richting aanvinkt, dan worden de gegevens ook na het afsluiten onthouden. Op je eigen computer kan het niet zo veel kwaad, maar op openbare computers moet je er wel mee opletten (vaak zijn openbare computers weer zo ingesteld dat ze de wachtwoorden automatisch vergeten, maar niet altijd!)
Belangrijke dingen als online bankieren zijn goed beveiligd, maar dingen als Hyves en Facebook zijn daar veel minder sterk in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe de site is ingericht. Als je ergens bent ingelogd en je probeert ergens anders in te loggen kan het zijn dat je niet kunt inloggen omdat je dat al bent (Heb ik niet vaak gezien), of de eerste login wordt automatisch uitgelogd en je kunt verder. Ook wordt een sessie vaak automatisch uitgelogd als je internet afsluit; daarom kun je vaak ook aanvinken dat je ingelogd wilt blijven. Verder zou ik nooit op een openbare PC ingelogd blijven.