Wat te doen tegen 'intelligente' Spam-mails?

Al enige tijd ontvang ik regelmatig ongewenste e-mail. Het begon door het klikken op een verkeerde link, maar neemt de laatste maanden en weken aanzienlijk toe. Ik ben er in geslaagd om de meeste mails in het mapje van ongewenste email te doen belanden. Dat werkt echter niet 100%, de mailadressen van de afzenders veranderen voortdurend, waardoor ik telkens weer handmatig de afzenders en domeinen van de mail toe moet voegen aan de ongewenste of geblokkeerde afzenders.

Het is op dit moment zelfs zo ver gekomen, dat het bijna onbegonnen werk is om een verloren mail tussen de ongewensten te gaan zoeken. Ik heb in de bijlage een kleine printscreen gezet uit m'n mailbox. Kijk goed naar de tijd, om maar een idee te geven hoe storend het is.

Ik vroeg me af of er ergens een goed programmaatje bestaat dat automatisch spam kan onderscheiden? Dan toch beter dan de opties van Outlook.com, want die zijn absoluut niet efficiënt en laten oftewel alles binnen oftewel houden ze ook nuttige mails tegen. Nochtans lijkt het me niet zo moeilijk om een Spam mail van een normale mail te onderscheiden...

Alvast bedankt voor de hulp!
Update: screenshot weggehaald door persoonlijke informatie die ik hier liever niet zet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de hulp allemaal! Ik vind het echter vreemd om een programmaatje al je persoonlijke mails toe te vertrouwen. Ik neem aan dat het programma alle mails moet lezen en dan ook alles opstuurt naar de database. Misschien dat ze op die manier ook munt kunnen slaan uit hun programma? Het is vooral dat dat me tegenhoudt om een spam-bestrijder van een bedrijf aan te nemen of aan te schaffen. Bestaan er geen open-source mogelijkheden?

Antwoorden (2)

Programma's die goed spam voor Outlook kunnen filteren zijn onder meer:

Mailwasher
https://www.mailwasher.net/download-mailwasher-free

Spamfighter
https://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Product_Info.asp

SolarWinds Mail Assure
https://www.solarwindsmsp.com/
SimonV
3 jaar geleden
ik heb dit jarenlang gehad - wekelijks tot wel 10 fraudulente emails in mijn inbox allemaal eropuit om wachtwoorden the ontfutselen of creditcard info bankgegevens of zelfs mails met malware bijgevoegd. dit is begonnen nadat ik mijn email ergens had ingevuld in de browser (ik vermoed dat dit de oorzaak was) waarbij ik die allom bekende mededeling kreeg van ¨google¨ (niet dus) dat ik een ipad gewonnen had. met die feestslingers erbij ook. - dit is nu na jaren afgenomen en sinds een paar maanden heb ik amper tot geen spam/scam emails meer gehad inbox. dit heb ik ook meermalen opgezocht het blijkt dat je dan op een mailinglijst komt te staan, en ze proberen alles op alles om achter info te komen (ook telefoonnummers) om je geld af handig te maken. om van zo een mailinglijst af te komen daar is niks tegen te doen, op een gegeven moment na jaren vaak maken ze een nieuwe aan met alle mensen die waarschijnlijk wel op hun mails reageerden of nieuwe adressen en de oude laten ze linksliggen. dit kan dus jaren zo doorgaan tot je van een lijst af bent. het beste is om toch te kijken of er niet belangrijke mails tussenzitten , NOOIT ATTACHMENTS openen , en nooit op rare links klikken zoals http:/egsrdf.3456t.com (verzonnen, maar je snapt het wel) - vaak staat er bij dat je direct actie moet ondernemen want anders vervalt een belangrijk account, meestal email/bank/creditcard/idcard account. je komt dan altijd in een login screen waar je wachtwoorden en/of logins moet invoeren. sorry maar ze zijn zo goed in het vervalsen van dingen tegenwoordig als je een extern programma hiervoor zou gebruiken dan loop je wel kans dat belangrijke emails worden verwijderd. beste is om een nieuw account aan te maken , en alle belangrijke contacten die je hebt over dit probleem in te lichten en hun het nieuwe adres te geven. ook doen bij overheidsinstanties banken etc.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi, het spreekt voor zich dat ik niet op vreemde links klik en dat ik geen bijlage open van mails die ik niet verwacht. Dat was niet echt de vraag. Wel bedankt voor de uitgebreide uitleg! Misschien kan dit eerder als 'goede raad' dienen voor anderen!