Waar vind ik een goede uitleg over het maken van een website in wordpress?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Op de website van Lynda.com kun je online trainingen krijgen dmv video's, maar daar moet je wel voor betalen.
Een gratis basiscursus voor beginners vind je op
http://www.jwalphenaar.nl/2010/01/21/basiscursus-wordpress-hoe-doe-je-dat-nou/.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf via internet een cursus gevolgd. Hierbij word stap voor stap uitgelegd hoe je een wordpress site bouwt. En als je iets niet snap word het nog een keer uitgelegd. Het leuke van die cursus vond ik dat je er van alles bij leert. In de bron staat de link waar ik de cursus geleerd heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boek is erg fijn als je snel een start wilt maken, op het WordPress stackexchange forum zijn al wat forums WAT dan al dan niet het beste boek is : http://wordpress.stackexchange.com/search?q=wordpress+book

Maar anders... zou ik gewoon beginnen. Installeer WordPress gewoon eerst lokaal op je eigen pc en test gewoon vanalles uit dat het werkt het beste en je kunt dan gewoon "delete", "install" en weer opnieuw beginnen als het niet bevalt. (uhm het zijn maar 3 directories) (laat je vooral niet afschrikken, wat erin staat is best begrijpbaar).

Ik zelf snap WordPress het beste door gewoon door elk PHP filetje in de code te lopen op zich is het ook weer niet zoveel wat er in staat.

Ik zoek dan in trac de filenaam en krijg dan rudimentair wat eringebasteld is in de loop der tijd (http://core.trac.wordpress.org/)

Als je wilt gaan developen op WordPress e.g. je eigen plugins schrijven of meehelpen om de WordPress code te wijzigen dan heb ik een tijdje geleden een korte installatie guide geschreven: http://wp.leau.co/2011/02/25/how-to-setup-your-wordpress-php-development-environment/ maar ik gebruik nu geen XAMPP meer maar Zend.

Anyway, summary: koop een book, doe een lokale install e.g. /test1, /test2 en begin bij pagina 1. WordPress is niet zo een heel moeilijk product.