Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik met mijn telefoon thuis op het draadloze netwerk surf via wifi,wordt het signaal van me laptop traag of er is helemaal geen verbinding?

De telefoon maakt wel verbinding via wifi.
na enkele minuten wordt echter hier ook de verbinding weer verbroken.

Als ik de wifi op telefoon uit zet gaat het surfen op de laptop ineens wel weer goed.

Is de router niet sterk genoeg of kapot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
505

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Staat de router opgesloten in een kast of staat hij ergens bovenop , het kan ook zijn dat zoals je al zei of de router verbinding niet sterk genoeg kan zijn, ik zou als ik jou was met de router terug naar de winkel gaan om hem te laten checken of hij niet kapot is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt [waarschijnlijk] doordat jouw laptop 'n' wifi aan kan, en je telefoon alleen maar 'g'. Of, als je telefoon echt oud is zelfs alleen maar 'b' wifi.
Jouw AP [wifi Access Point] is [waarschijnlijk] in staat om b g & n wifi te gebruiken, echter, slechts 1 van die snelheden te gelijkertijd. Het langzaamste apparaat wint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding