Als ik met mijn telefoon thuis op het draadloze netwerk surf via wifi,wordt het signaal van me laptop traag of er is helemaal geen verbinding?

De telefoon maakt wel verbinding via wifi.
na enkele minuten wordt echter hier ook de verbinding weer verbroken.

Als ik de wifi op telefoon uit zet gaat het surfen op de laptop ineens wel weer goed.

Is de router niet sterk genoeg of kapot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Staat de router opgesloten in een kast of staat hij ergens bovenop , het kan ook zijn dat zoals je al zei of de router verbinding niet sterk genoeg kan zijn, ik zou als ik jou was met de router terug naar de winkel gaan om hem te laten checken of hij niet kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt [waarschijnlijk] doordat jouw laptop 'n' wifi aan kan, en je telefoon alleen maar 'g'. Of, als je telefoon echt oud is zelfs alleen maar 'b' wifi.
Jouw AP [wifi Access Point] is [waarschijnlijk] in staat om b g & n wifi te gebruiken, echter, slechts 1 van die snelheden te gelijkertijd. Het langzaamste apparaat wint.