Kan ik zelf mijn domeinen hosten?

Hallo,

Ik heb meerdere domeinnamen, die ik graag naar mijn eigen vps wil verhuizen.

Hoe moet ik doen? kan dit ook met een token/mail?

MVG,
Mike

Toegevoegd na 19 minuten:
Misschien moet ik mijn vraag iets verduidelijken:

Niet alleen doorverwijzen, maar dat ik ze ook daadwerkelijk zelf host. (dus als soort registrar)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Om regsitar te worden voor .nl domeinnamen moet je je aanmelden bij het SIDN. Hier zit wel een redelijk hoge vergoeding achter, dus ik verwacht niet dat dit in het begin de moeite waard zal zijn. De kosten hiervan zijn (momenteel) €205,- per kwartaal (ex BTW)
Als je dat doet mag jij in naam van het SIDN Nederlands domeinnamen vastleggen.

Het is ook mogelijk om een SIDN affiliate te worden. Hier zijn de kosten slechts €20,50 per jaar (ex BTW)
Deze optie is zowel mogelijk voor bedrijven als particulieren. In dit geval mag je domeinnamen vastleggen bij het SIDN maar mag je niet in naam van het SIDN corresponderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. Je zal een DNS moeten zoeken (bv via open DNS) waarop je instelt welk domein naar welk IP adres verwijst. Als je hier het IP adres van je eigen server inzet kan je zelf de boel gaan hosten.

Overigens: als je deze basis vraag moet stellen, zou ik me nog wel even verdiepen in het hosten van websites & security voor ik eea echt live zou zetten..

Toegevoegd na 5 uur:
Je haalt dingen door elkaar denk ik. Of je moet zelf een DNS server willen opstellen. Dan kom je het dichtste bij zelf je domein hosten. Je eigen URL registratie server draaien kan niet, want de URL worden centraal geregistreerd. Alle providers registreren gewoon bij de SIDN. Vervolgens zetten ze in de DNS server de gegevens van de server waarop de site draait zodat de URL doorwijst naar een server.