Welke programma kan ik als beginner het beste gebruiken om een professionele website te bouwen voor mijn eigen bedrijf?

Welke programma is eenvoudig in gebruik, maar geeft mooie resultaten? Het wordt een professionele website voor mijn eigen beginnende bouw tekenbureau.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf wysiwyg-webbuilder... dat is omdat ik er geen bal van snap hoe je programma's dreamweaver moet gebruiken en ik geen zin had om al die codes en dingetjes uit mijn hoofd te moeten leren, daarnaast, als je het prettig vindt om meteen het resultaat te zien, is dit een heel mooi programma om mee te beginnen. Het is heel makkelijk en gebruiks vriendelijk en daarnaast kan je veel vragen op het forum stellen danwel vinden.

Het principe is: je ziet wat je maakt. Hetzelfde als de icoontjes op je bureaublad, je versleept het en je ziet meteen waar je het neerzet, zo werkt dat programma ook. Je maakt je website waar je bij zit...

En het is nog leuk ook!

Het kost nog geen 50 euro en je kan hem 30 dagen gebruiken alvorens je besluit hem te kopen.

Tevens zit hier ook een ingebouwde uploader naar de site ingebouwd. Persoonlijk vindt ik het een uitstekend programma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik zelf gebruik microsoft webmatrix. is makkelijk in gebruik en gratis te downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste een website gebruiken die voor jouw de website maakt. Joomla is heel erg populair en oogt zeer professioneel. Je kan er bijna alles mee doen.

Veel suc6 met het maken van je website!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn site zelf gemaakt via novosite.nl
Prima programma, mooie sites en een heel vakkundige en vriendelijke helpdesk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt een professionele website wilt hebben zul je hier een professional voor moeten inhuren. Of echt ontzettend heel veel tijd in moeten steken.

Dingen als een moderne vormgeving, flowcharts, interactie ontwerp, gebruiksvriendelijkheid en dergelijke kosten veel tijd om deze goed te leren, en dan hebben we het nog niet eens over de functionaliteit erachter. Doe jezelf dus een plezier en besteed het uit. Dan kun jij die uren besteden aan geld verdienen. Uiteindelijk ben je daar beter mee uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gewoon een website voor de fun, die heb ik gemaakt op www.simpsite.nl

Nog een andere is https://www.yourhosting.nl/index.html?gclid=CIq_y-3Hjq0CFUQm3god434Qmg&utm_nooverride=1 maar daar moet je voor betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op Maakum Zakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw business zo inschat zal het niet een site zijn waar je continue content aan toe voegt. Daarom lijkt me een content management systeem overbodig. Probeer het ook wat groter te zien, laat een goede huisstijl ontwikkelen en laat dit vertalen naar een site, visitekaartjes, flyers enz.

Als hier nog geen budget voor is, dan zijn er ook legio site templates te koop voor een paar euro, maar een eigen huisstijl lijkt me op enig moment toch wel belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a. installeer WordPress op je webhosting (of gebruik "installeer knop")
b. kies een thema uit de duizenden thema's
c. type je content
d. spit uit de duizenden plugins e.g. "contact formulier" of "seo out of the box" en installeer deze.

25 minuten later heb je een goede site draaien.

voordeel: miljoenen gebruikers die je ondersteuning kunnen geven en je hoeft geen letter te coderen.

ander voordeel: andere mensen zorgen voor updates van je code, zorgen voor security updates, zorgen voor vernieuwingen, ook "onder water", er zijn namelijk honderden of duizenden zaken waar je niet zo een twee drie aan denkt en die er standaard inzitten en worden bijgehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk werk ik al jaren met Macromedia Dreamweaver en wil echt niets anders!

Alleen dit programma is niet gratis, of je moet het (illegaal) downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je site gaat er professioneel uit zien door een template te gebruiken. Daar moet je dan niet teveel in aanpassen.
Wordpress en Joomla hebben beide vele templates. Maar Wordpress lijkt mij een handiger keus.

Belangrijker is dat op je site verteld wordt wat je kan en hoe je het doet. Die tekst moet ook goed zijn.