Hoe koppel ik mijn YouTube-account aan mijn Adsense account?

Ik heb een Youtube account die ik wil koppelen aan mijn AdSense account. Hoe doe ik dit? Bij het creëren van een adsense account moet ik de URL van mijn kanaal invoeren maar die blijkt ongeldig ofzo. Ik snap er niets meer van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (1)

Je kan een addsense account alleen koppelen als je een youtube partner bent. Als je dat bent, kan je binnen youtube jouw adsense gegevens invullen:

http://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=en-GB&answer=72866

Sign in to your YouTube account (Note: Sign in on a separate browser if your YouTube login email address is different from your AdSense login).
Click on the link in the notification box appearing on your homepage to complete your application.
Go through the tutorial/guidelines.
When asked to associate an AdSense account, enter your AdSense account information in the appropriate field.
Accept the Terms of Service and confirm.
Sign in to your AdSense account. (Again, use a separate browser if your YouTube and AdSense login email addresses are not the same.)
Allow YouTube to access your AdSense account. This is done under the "Home" tab, in the "Account settings" section and then under "3rd-party access".