Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt 'Groningen' vertaald met 'London'?

Als je op http://translate.google.nl/ van Nederlands naar Engels 'GRONINGEN' vertaalt met hoofdletters?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
889
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men ziet Groningen als hoofdstad van Nederland? Kan ik mij als inwoner van Groningen best in vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, faal ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertaal dan voor de gein Frans Bauer eens van het Nederlands naar het Engels....
Mocht die willen zou ik zeggen :)
Amadea
12 jaar geleden
Kunnen mensen daar dan zelf vertalingen invoeren, net als op Wikipedia mensen van alles kunnen aanpassen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat google translate niet goed is: ook qua zinsopbouw en werkwoorden vervoegen.
Google translate is bijna nooit te vertrouwen; niet gebruiken dus, een woordenboek is zelfs nog beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google translate is net zoals alle andere Translate software.

Het enige waarmee google verschilt van andere, is dat bezoekers zelf vertalingen kunnen wijzigen. Dit om de translator alleen maar beter te kunnen maken, denk hierbij aan Wikipedia.

Helaas zijn er mensen die hier toch misbruik van maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste is Groningen eigenlijk niet te vertalen, omdat het een eigennaam is en er bij mijn weten geen engelse variant van is.

Maar de fout heeft te maken met de laatste hoofdletter, maak je die "N" een "n", dan gaat het wel goed. En elke andere laatste letter die ik probeerde ging ook goed (bijv de "r"). Zelfs bij weglating van laatste letter.

(NB "DEN HAAG" deed Google wel keurig wat 'ie moest doen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding