Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een te grote database hebben als het gaat om je positie op Google?

Ik ben bezig met Search Engine Optimalization. Nu was mijn vraag of je bijvoorbeeld te veel items in bijvoorbeeld je webshop of website kan hebben waardoor je zakt in je positie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor Google zijn onder andere de kwaliteit en samenhang van de content belangrijk. Als je veel producten op je website zet met allemaal een goede en unieke beschrijving, en wellicht wat (interne) verwijzingen naar zinnige verduidelijkingen of gerelateerde producten zal dit de relevantie en dus positie van je website juist ten goede komen.

Beschouw ieder toegevoegd product als een kans om wat waarde toe te voegen voor je bezoeker. Eén op een importeren van een productendatabase van bij voorbeeld een groothandel inclusief productnamen en beschrijving is dus helaas geen optie, tenzij deze leverancier exclusief aan jou levert en de teksten verder niet op het web zijn terug te vinden.

Uiteraard ga ik er hier vanuit dat je niet zondigt tegen basisregels van SEO zoals dubbele content (bv twee producten met precies dezelfde beschrijving), onzinnige URL’s, doodlopende links, overdreven gebruik van zoekwoorden, content plaatsen om maar vulling te krijgen, veel te grote afbeeldingen etc..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding