kan ik een internetverbinding die via het stopcontact werkt versterken om een betere ontvangst te krijgen?

op zolder ontvang ik slecht of geen internet, in de rest van het huis wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

probeer eens een ander stopcontact ?
wissel ook eens met een andere adaptor helpt dat ?
gaat hij rechtstreek van modem naar stopcontact ?
of heb je nog een router er tussen o.i.d ?
ik heb ook internet via stopcontact in een kerkgebouw
de afstand vanaf het eerste aanluitpunt is minstens 30 meter en het is echt op en ander verdieping en hoeveel dat dan wordt via de stroom kabels weet ik niet maar het is een behoorlijke afstand
in een normaal huis zou je ontvangst gewoon goed moeten zijn dus misschien heb je hem via een verlengsnoer of zoiets ? of ene wat brakke installatie ?
hoe beter de contactpunten hoe beter de ontvangst.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik waardeer je behulpzaamheid, maar denk alsjeblieft om je taal. Ik zie geen punten, komma's, en hoofdletters. En waarom zet je vraagtekens anders dan aan het einde van een vraag?
Als ik het goed begrijp heb je een DLAN (of Devola), deze geeft nauwelijks verlies in snelheid of dataoverdracht, ook niet naar de zolder.
Zelf heb ik ook een internetverbinding via het stopcontact en op zolder is hij even snel als elders in huis.
Ik vermoed dus dat je geen versterker o.i.d. nodig hebt.
Het zou ook nog eens kunnen liggen aan de PC zelf, of werk je met een laptop?
Het kan iig geen kwaad om eens de boel te resetten, misschien is er wat data 'blijven hangen', zet dan eerst de 'moeder-DLAN' uit en daarna de ontvanger op de zolder, doe dit zeker 15 seconden en zet ze daarna weer aan, in dezelfde volgorde, dus eerst de 'moeder DLAN' en daarna de ontvanger op zolder.
Loop dan gelijk ook even alle bekabeling goed na.
Doet het probleem zich nog steeds voor? Switch dan eens de PC of laptop die je boven gebruikt met degene die je beneden gebruikt en kijk of het daar aan ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal energieslurpers uit het stopcontact. Dit zal veel schelen.