Iemand die ik nauwelijks ken vraagt me (Uitnodiging) lid te worden van Linkedin om aan zijn zakelijke contacten toe te voegen. Waarom wil iemand dat?

Ben eigenlijk niet zo bekend met Linkedin. Wat zijn de addertjes onder het gras? Wat zijn de pro's en wat de contra's? Is het niet meer wat voor professionals of zou je er - bij wijze van spreken - als werkloze of als huisvrouw/-man ook iets te zoeken kunnen hebben. Ik heb de beste man ooit iets via internet (Marktplaats) verkocht (Neen, geen atoomgeheimen en ook geen wapensystemen). Zit het wel snor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Sommige mensen zie veel LinkedIn-relaties als een soort statussymbool, en leggen relaties met jan en alleman. LinkedIn wordt echter pas nuttig, als je alleen relaties legt met mensen in je zakelijke netwerk. Dat kunnen ook persoonlijke vrienden zijn. Maar mensen die je nauwelijks kent, en zeker niet zakelijk, kun je er beter buiten houden.
bamibal
12 jaar geleden
Linkedin is bedoeld om een netwerk op te bouwen

Het is NIET de bedoeling dat je alleen je collega's ed erop zet want dan blijf je zo in het zelfde kringetje ronddraaien.

Ook mensen met wie je een heel andere relatie hebt dan in het werk kunnen je iets leveren dat nuttig is, zoals bijv je tuinman of je klusjesman.

Je moet iemand wel kennen en wel IETS met iemand hebben (maar het hoeft dus bijv geen gelijkwaardige relatie te zijn, bij de klusjesman ben jij de opdrachtgever.

Maar iemand met wie je een verkoop transactie doet via Marktplaats zou ik er toch niet bijnemen, dat is toch echt te vluchtig en van die persoon weet je echt helemaal niks, behalve wat hij koopt of verkoopt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ik heb wel z'n profiel kunnen bekijken en het ziet er wel betrouwbaar uit.
amigo
12 jaar geleden
Dan zou je het in principe ook gewoon kunnen doen.
Via deze persoon kun je zelf evt ook contacten opdoen ooit Wat gewoon HEEL belangrijk is dat je profiel er goed bij staat
Daar horen ook geen hele intieme prive details in maar gewoon gegevens waar iemand die jou ooit "de baan van je leven gaat aanbieden (erg optimistisch maar je weet nooit) nuttig en interessant kan vinden. Ik ben ook wat terughoudender hoor maar probeer me daar maar toch van los te maken. Als alles maar waar is wat er staat en dus niet heel prive mag iemand dat feitelijk best zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste mafkezen hebben het meest betrouwbare profiel dus dat zegt helemaal niets. Maar heb jij een goed gevoel bij deze man, volg dan je eigen gevoel en bepaal voor jezelf of je het normaal vindt of niet. Niet iedere onbekende is gestoord en niet iedere bekende is normaal. Niemand hier die je die zekerheid kan geven :) Succes!