Waarom staat er nog steeds "U heeft 3 ongelezen emails" op mijn inlogscherm, terwijl ik helemaal geen ongelezen emails op dat adres heb?

Kan zijn dat ik ze nooit geopend heb en ze gelijk als 'ongewenst' heb geselecteerd, maar hoort dat dan te blijven staan? En wanneer gaat het weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag, ik heb hetzelfde..

Het beste antwoord

Ja, dat is inderdaad de reden dat ze in je inlogscherm nog staan.
Je kunt het verwijderen door in je registry te gaan wijzigen, maar als je dat nog nooit gedaan hebt dan is dat wat complex om hier vandaan aan te sturen.
Het gemakkelijkste is om te zorgen dat je drie ongelezen mailtjes in je inbox krijgt, dan daarna in te loggen en ze stuk voor stuk te lezen en te verwijderen. Dan wordt de teller weer op 0 gezet.

Toegevoegd na 55 minuten:
Bij het bewerken van de registry:

klik op Start, dan uitvoeren, daar typ je: regedit
daarna een enter geven, kom je in de registry

je klikt op het linker vak, 'deze computer'
dan ga je zoeken: Control F
in de popup typ je de complete naam van het email adres waar die drie emailtjes zouden staan, dus: jenaam@hotmail.com of zoiets.
Die naam staat een aantal keren in de registry, en je moet zoeken naar de keer dat die gevonden wordt in een directory 'unread mail'
Als dat gevonden is, zie je in het rechter deel van het scherm ergens staan 'message count'
Daar dubbelklik je op, je verandert de waarde in 0, en je sluit de registry weer door rechtsboven te klikken.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zucht, MS faalt zoals gewoonlijk. Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok gedaan, hopen dat het nu weg is. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft niet gewerkt..?
itsme
14 jaar geleden
ok, aangepaste versie in het antwoord gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm maar ik durf eerlijk gezegd niets aan te passen in het register :$ Gaat het na een tijdje automatisch weg of zijn er nog andere oplossingen ofzo? Ik heb een aantal mailtjes naar dat adres gestuurd, maar er stond nog steeds 3 ongelezen, geen 4 of meer.
itsme
14 jaar geleden
Ik geloof dat na langere tijd de melding niet meer zichtbaar is op het inlogscherm. Overigens hoef je niet bang te zijn voor deze aanpassing: dit is geen aanpassing van programmatuur, het is alleen maar dat windows dan denkt dat er geen ongelezen mailtjes meer zijn. Oftewel: je geeft de werkelijkheid weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@itsme: Thanks, bij mij werkte die regedit truuk wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zal ik het toch eens proberen, bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dat was niet eens zo moeilijk, en het heeft gewerkt. Heel erg bedankt! :)