Is het voor de meeste mensen nu nog steeds eng om persoonlijke informatie op internet te zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

De meeste mensen kiezen er ook nog steeds voor om hun naw-gegevens in de telefoongids te laten zetten. Is dat ook gevaarlijk? Juist gegevens als je adres en telefoonnummer zou je niet op internet moeten zetten volgens de experts. Ik zie er nog steeds het gevaar niet van in, vooral omdat die gegevens ook uit het telefoonboek zijn te halen. Je hebt ook mensen die hun memoires schrijven met al hun zieleroerselen. Moet daar niet tegen gewaarschuwd worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vaak de combinatie van gegevens. Ja, je adres staat ook in het telefoonboek. Maar dat is niet gekoppeld aan je blog waarin je vertelt dat je het zo naar je zin hebt op vakantie in Frankrijk. En dus dat er voorlopig niemand thuis is, en er gemakkelijk ingebroken kan worden met minimaal risico om betrapt te worden.

Andere antwoorden (9)

Echt eng is het niet, maar het nut zie ik er ook niet van in.
Ik hang toch ook geen briefje op mijn raam met mijn hele hebben en houden erop?
Let op: hier woont een gezin met 3 kinderen, dit zijn onze opleidingen, dit zijn onze hobby's......
Want daar kun je het mee vergelijken vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet eng maar gewoon niet slim om te doen en nuttig ook niet lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eng niet maar ik ga geen onnodige risico's nemen. Persoonlijke informatie is verder ook niet relevant voor mijn activiteiten op internet, dus ik minimaliseer ook de hoeveelheid persoonlijke info die ik op internet zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eng is het zeker niet, en ik heb niets te verbergen.Van mij mag iedereen "alles" weten. Er zijn trouwens genoeg boeken over mij geschreven......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is niet eng. De meeste mensen gaan best netjes met hun gegevens om. Maar er zijn er bij die gewoon alles neerkwakken. Bijvoorbeeld mobiel nummer op een forum, hun hyves adres, waar ze wonen en nog veel meer. Je bent via andere sites op die manier heel gemakkelijk te traceren. Bijvoorbeeld op wieofwie.nl kun je al veel informatie over iemand verkrijgen als je initieel nog maar betrekkelijk weinig weet.

Het is enkel verstandig om niet zomaar persoonlijke gegevens op internet te zetten. Je weet nooit waar die gegevens voor gebruikt (zullen gaan) worden. Tevens zijn gegevens zeer moeilijk van internet af te halen, als je ze eenmaal ergens hebt geplaatst.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het moet natuurlijk zijn: wieowie.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet eng maar wel dom en vragen om problemen.
Je wordt niet voor niets van alle kanten gewaarschuwd. De criminelen "all over the world", loeren erop. Denk niet dat het jou niet overkomt. Gaat het dan mis, dan zegt iedereen :"eigen schuld, moet je maar niet....."en daar sta je dan. Dus nooit doen.
14 jaar geleden
Er zijn genoeg voorbeelden wat er kan gebeuren als je teveel informatie op het net zet
- je email adres kan gebruikt worden om je dagelijks van de nodige spam berichten te sturen
- op Facebook bvb zijn er heel wat mensen in de problemen gekomen omdat ze daar hun werkgever in zijn blootje zetten.
Onlangs hebben 2 meisjes 0 gekregen op 2 examens omdat ze op FB hadden geschreven dat ze lekker hadden gefraudeerd tijdens de examens. Hun mede'vriendjes' hadden alles verklikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"nu nog steeds eng"? Is er iets veranderd?
Alle informatie over jezelf kan heel leuk zijn (lijken) nu maar niemand weet hoe dit ooit in je nadeel gebruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eng, nee.

Onverstandig, ja.

Het wordt juist steeds verstandiger om je herkenbare aanwezigheid op internet te managen. Solliciteer je naar een baan, dan kun je er tegenwoordig wel van uitgaan dat je werkgever je googelt. Stel je voor dat je dan met naam en toenaam bekend bent op GV.

Ik heb niets om me in mijn antwoorden voor te schamen, maar ik zou het vervelend vinden als ándere pagina's waarmee ik een goede indruk kan wekken onvindbaar worden tussen het GV-woud.