HELP! Ik krijg geen verbinding met internet op 1 van mijn laptops. Waar ligt dit aan?

Sinds deze maand heb ik internet van Online waarop mijn laptop het prima doen (Windows 7). Echter de laptop van mijn vriendin (Windows XP) heeft geen verbinding met het internet.
De laptop ziet het netwerk en ik kan er ook verbinding mee maken (WIFI) d.m.v. het inloggen via de WPA2-PSK beveiliging. Dus hij is verbonden met de router alleen is er geen verbinding met het internet.
"Gewoon" met de kabel verbinden werkt ook niet, levert exact dezelfde situatie op.

Volgens mij heeft de laptop in het begin wel een korte tijd verbinding gehad met het internet.

Wat heb ik geprobeerd:
- De naam van het netwerk veranderd (had op internet gelezen dat dit eventueel problemen op zou kunnen leveren)
- Type beveiliging veranderd naar WEB (geen effect dus weer teruggezet naar WPA2-PSK)
- Instellingen van de router bekeken of er nog op een andere manier beveiligd wordt, bijvoorbeeld selectie op MAC-adres (dit is niet het geval)
- uiteraard de standaard probleemoplosser van windows gedraaid, "neem contact op met uw netwerkbeheerder"

De laptop heeft in het verleden gewoon elke dag verbinding gehad met een andere internet verbinding (veranderd door verhuizing)
De laptop komt uit Polen en heeft ook de Poolse versie van Windows, maar ik denk dat dit niet van invloed zal zijn.

WAAR ZIT MIJN PROBLEEM, WIE KAN MIJ HELPEN?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

kijk eerst even hier naar
start uitvoeren
cmd
zwart venstertje
type daarin
ipconfig

en kijk welk ip adres je daar krijgt ?
als het begint met 192 dan is je verbinding ok
probeer dan deze start de laptop op in veilige modus met netwerkverbinding.
en kijk of je dan internet hebt als het niet draadloos is dan via kabel
als het dan wel lukt dan zit er een programma in de weg
geen idee welke maar wellicht moet je wat opruimen in toolbars etc

Als je geen verbinding hebt
wellicht is je netwerkaart niet ingesteld op een dhcp server ?
kijk eens of je niet op een vast ip zit
kan me voorstellen dat als de laptop uit Polen komt dat hij op een vast ip staat.
Zet eventueel de server op DHCP dus automatisch adres toewijzen ?
Herinstalleer eventuele je draadloze netwerk kaart
door hem in apparatenbeheer te verwijderen en opnieuw opstarten dat verwijderd eventueel verkeerde settings
en zet je kaart vanzelf op dhcp

succes
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja, ip adres had ik ook gechecked..
Ik ga straks het opstarten in veilige modus checken! Hoe kan ik bij die instellingen komen van dhcp server? Als ik de draadloze netwerk kaart verwijder, herinstalleerd de laptop hem dan zelf bij het opstarten of moet ik dan zelf de software zien te regelen? (en hoe dan?) alvast bedankt voor je reactie!!
capthavoc
12 jaar geleden
Nee dat is geen probleem maar je moet hem verwijderen dus niet uitschakelen (kijk dan meteen even of je standaard netwerk kaart wel aanstaan en schakel die eventueel in )
zonder de software te verwijderen dat vindt hij tijdens he opstarten vanzelf weer de kaart en installeert zich
als ik het me nog herinner bij xp vraagt hij ook of je de software wilt verwijderen zeg dan gewoon nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgelost!!!! Bedankt voor je hulp!!