Hoe heet zo'n apparaat waarmee de internetverbinding door het stopcontact gaat?

Ik heb een tijdje een apparaat gehad waarmee mijn internetverbinding als het ware door het stopcontact ging.

Beneden deed ik dan een internetkabel vanuit de router in dat apparaatje (in het stopcontact) en boven, in mijn kamer, deed ik zo eenzelfde apparaatje in het stopcontact, waar ik dan een internetkabel in deed en die dan in mijn computer stopte.

Nu is die helaas een tijdje geleden kapot gegaan en moet ik het via wifi doen, alleen dat werkt heel slecht, dus wil ik opnieuw dit systeempje aanschaffen, ik weet alleen niet meer hoe het heet. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hier spreekt men van homepluggen.
http://www.kabelmaxx.nl/netwerk/homepluggen.html?gclid=CL2a3-D4p6wCFQJO3god6x2xPg
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad de naam waaronder je de meeste zal vinden.

Andere antwoorden (3)

Dat is een homeplugnetwerkadapter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
powerlineadapters:

http://computertotaal.nl/internet---netwerken/20199-netwerk-via-het-stopcontact.html

netstroomadapters

Toegevoegd na 40 seconden:
netwerk-netstroomadapters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat PowerLine Ethernet de officiële benaming is. Ik gebruik het nu een jaar en ben er meer dan tevreden over. Geen WIFI voor mij.