Hoe sluit ik draadloos internet aan op een oude pc?

Ik heb een oude pc (8 jaar oud) gekregen. Via een kabel loopt hij prima op internet. Helaas krijg ik hem niet draadloos (usb-stick) op de router aangesloten.
Bij de wizard geeft hij aan dat hij maar 1 usb-poort heeft (a), maar ziet de stick (die ik in alle 3 aanwezige poorten heb gestoken) niet...
Wie weet wat het probleem kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem met oude computers is, dat het ook oude usb-aansluitingen heeft die de hardware niet herkennen.
Zit er geen installatie cd-rom bij de router?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij ziet de stick wel, ik werk met Windows XP en heb inmiddels op aanraden van Jelle de cd erbij gezocht. Helaas geeft dat ook een foutmelding. Ik geef het voor vandaag even op.

Antwoorden (5)

Dat betekend dat je besturingssysteem (Windows?) de stick niet kent.

Dan moet je aparte drivers installeren. Waarschijnlij kzit er bij de stick wel een CD met installatie gegevens. Die moet je installeren. Kijk even in de handleiding.

Heb je geen cd erbij gekregen, dan zal je op internet moeten zoeken naar 'drivers [USB stick naam en type] windows [versie]' en hopen dat dat wat oplevert.

Vervolgens kan je bij 'hardware toevoegen' in je 'control panel' het USB stikje handmatig toevoegen (Zoek nieuwe hardware -> driver installeren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt kans dat de overige USB poorten niet zijn geinstalleerd. Welk besturingssysteem draai je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even op een vlooienmarkt kijken daar vindt je nog wel kaartjes die dat kunnen. Indien het een probleem is heb ik hier nog wel een voor je liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
usb poorten van oudere pc's kunnen vaak alleen via de achterkant worden gebruikt voor de voorste usb poorten zijn vaak aparte drivers nodig.

Welk besturingssysteem staat er op deze oude pc?

Geven de systeemeigenschappen problemen aan met poorten?
Met XP "win + m en dan kiezen voor hardware en dan apparaatbeheer".

Wat is het merk en type van de usb stick, het kan zijn dat de oude pc niet wordt ondersteund. In de plaats daarvan kun je ervoor kiezen om een interne pci kaart te gebruiken.

Hiervan heb ik er zelf nog wel 1 liggen van Linksys met een wifi-g netwerk. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft de oude PC geen USB 2.0 maar 1.1 Oplossing: apart netwerkaartje er in plaatsen (zo eentje met een antennetje) Kost 15 euro en klaar ben je.