kan je van een shortcut key een link maken?

Misschien is dat wel een hopelose vraag.
Maar wie weet is het toch mogelijk!

Op websites kan je met ctrl + f zoeken op webpaginas.
nou ben ik benieuwd of je deze shortcut key ook kan triggeren via een link op een webpagina.
Ik programmeer zelf best veel en naar mijn kennis hierin denk ik haast dat dit wel mogelijk zal moeten zijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik weet namelijk dat je bijvoorbeeld via een link tekst kan selecteren, kopiëren, plakken, etc... Dus dan zou dat voor de shortcut key ctrl + f ook moeten klunnen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je aan die doodshoofd profiel foto!?

Antwoorden (2)

Het lijkt me wel.
Met een shortcut key kan je een commando geven.
alleen, "waar" je dit kunt instellen, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv dubbele toestscombinatie CTRL + f kun je ook enkel F3 gebruiken. De zoekfunctie in sommige browsers kan soms met Javascript worden gestart middels window.find().
Evt. kan ook een eigen zoekfunctie worden geschreven cq geactiveerd.
Zie:
http://www.javascripter.net/faq/searchin.htm

Ingedrukte toetsen simuleren is een veiligheidsrisico, het kan niet in Javascript.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
script werkt niet