Waar moet ik allemaal rekening mee houden bij het kiezen van een internetprovider?

Ik ben op zoek naar een nieuwe Internetprovider en wil graag weten waar ik allemaal rekening mee moet houden. Want wat is nou eigenlijk het verschil tussen ADSL/ Kabel en Glasvezel en hoe belangrijk is de service van een provider nou eigenlijk (XS4ALL profileert zich hiermee bijvoorbeeld)?

Toegevoegd na 18 seconden:
http://www.beste-internet-provider.nl/internet-provider/nu-bij-xs4all-een-gratis-service-expert-bij-u.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

ADSL is een beetje aan zijn eind, ze proberen van alles maar als je snel internet wil en je zit ver van het verdeelstation dan zakt de geadverteerde snelheid zo in. Kabel doet het nu nog goed prijs/prestatie en geeft nu tot 120mbit/s. De toekomst zit natuurlijk in glasvezel daar moet je echter wel een aansluiting voor hebben en daar wordt nu hard aan gewerkt. Glasvezel is wel wat aan de dure kant hier maar dat ligt misschien aan de provider. Service, tja ik bel ze hooguit een keer in de drie jaar, als er iets veranderd is aan het abonnement en ik moet wat weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let ook op de opzegtermijn, zodat je nog kunt veranderen als het je niet bevalt.