Mag je bij video's op youtbe, waarbij je duidelijk de titel van een liedje dat je hebt gebruik in de naam zet, uploaden?

Youtube heeft me aangeboden om geld te gaan verdienen met filmpjes. Ik wil dat natuurlijk best maar ik weet dan niet zeker of ik mijn filmpjes met liedje eronder (zonder toestemming) mag laten staan.
Ik hoop dat jullie meer weten.
Alvast bedankt.

12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (1)

In de voorwaarden staat duidelijk dat dat niet mag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Welke video's komen NIET in aanmerking?
Je video komt niet in aanmerking als deze inhoud bevat die je niet zelf hebt gemaakt of als je geen toestemming van de maker hebt gekregen om deze inhoud te gebruiken.
Je moet schriftelijke toestemming voor de volgende video-elementen kunnen overleggen: Audio: muziek, live optredens, covers, achtergrondmuziek, enzovoort. Visuele elementen: afbeeldingen, logo's, software, beeldmateriaal uit videogames, enzovoort.
Andere inhoud waarvoor je niet over de wereldwijde commerciële gebruikersrechten beschikt.