Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je bij video's op youtbe, waarbij je duidelijk de titel van een liedje dat je hebt gebruik in de naam zet, uploaden?

Youtube heeft me aangeboden om geld te gaan verdienen met filmpjes. Ik wil dat natuurlijk best maar ik weet dan niet zeker of ik mijn filmpjes met liedje eronder (zonder toestemming) mag laten staan.
Ik hoop dat jullie meer weten.
Alvast bedankt.

12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In de voorwaarden staat duidelijk dat dat niet mag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Welke video's komen NIET in aanmerking?
Je video komt niet in aanmerking als deze inhoud bevat die je niet zelf hebt gemaakt of als je geen toestemming van de maker hebt gekregen om deze inhoud te gebruiken.
Je moet schriftelijke toestemming voor de volgende video-elementen kunnen overleggen: Audio: muziek, live optredens, covers, achtergrondmuziek, enzovoort. Visuele elementen: afbeeldingen, logo's, software, beeldmateriaal uit videogames, enzovoort.
Andere inhoud waarvoor je niet over de wereldwijde commerciële gebruikersrechten beschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding