Hoe raak de hinderlijke reclame en achtervolgong van GOOGLE op internet kwijt?

Mijn hele internet historie wordt door Google bijgehouden, met het gevolg dat ik alsmaar reclame e.d. krijg. Hoe kom ik hier van af. Hier moet toch iets aan te doen zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
tevens verschijnen er steeds in teksten hinderlijke links naar reclame popups!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je allerlei popups krijgt, is het waarschijnlijk dat de PC met malware geinfecteerd is. Cleanmgr (draaien voor de performance) en dan opruimen met malwarebytes. Daarna de addblocker plus installeren. Helpt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ABP=zucht van verlichting.... Ahhhhhhhhhhhhh. En dan kom je bij mensen die het niet hebben en dan denk je... Wat is hier loos... ohh geen adblocker.

Het beste antwoord

Als je echt moe wordt van reclame, dan is er maar één oplossing, namelijk advertenties blokkeren.
Een aantal browsers zoals Google Chrome en Mozilla Firefox hebben een ruim aanbod aan extensies die advertenties tegenhouden. Populaire extensies zijn Adblock Plus en Ghostery. Adblock Plus blokkeert alleen advertenties. Ghostery blokkeert naast advertenties ook ongewenste cookies van bijvoorbeeld Google Analytics.
Internet Explorer daarentegen heeft geen ruim aanbod aan extensies die advertenties tegenhoudt. Als u Internet Explorer gebruikt zal ik u aanbevelen om over te stappen naar Google Chrome of Mozilla Firefox.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

u zou kunnen overwegen om alleen "inprivate"te surfen op het net.
zie bijgevoegde link.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/keep-your-surfing-to-yourself