Kan ik mijn modem aansluiten (werkend) zonder dat ik een telefoon heb? ( wel een telefoon aansluiting )

Ik heb een KPN Experia box modem.
Daarin zitten 3 aansluiting voor zo een kleine telefoonkabel en 4 uitgangen voor normale internet kabels.
ik heb ook een splitter waar blijkbaar een kabel in moet die naar de telefoon loopt.
Aangezien ik geen telefoon heb is dat lastig.
Zou iemand me dat willen uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Antwoorden (5)

Als je geen telefoonaansluiting hebt kan je ook je modem niet gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook geen vaste telefoon aansluiting en werk ook met hetzelfde modem als jij, dus het kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon de ingang aansluiten op de telefoon lijn en dan de computer op de internet aansluiting (uitgang 1 of 2).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik moet een kabel van de telefoonaansluiting direct in de modem doen en een kabel van de moden naar mijn pc? 2 kabels dus (3 inclusief stroomkabel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ingang op de modem (DLS)? Naar de telefoonaansluiting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ingang(dls) internet (1) Stroom (power)
Ik zou je provider bellen. die kunnen vaak gelijk antwoord geven en dan weet je ook zeker dat er niks fout gaat. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen telefoon hebt hoef je zelfs de hele splitter niet te gebruiken. Stop de telefoon dan rechtstreeks in je modem.
escape
12 jaar geleden
De DSLaansluiting van de Experiabox kun je rechtstreeks op het telefoonstopcontact aansluten.
Alleen als je nog een ouderwets analoog telefoonabonnement naast je internetabonnement hebt dan moet je de splitter gebruiken om het telefoonstopcontact met zowel de telefoon als de Experiabox te verbinden.
Als je Internet+bellen van KPN hebt dan sluit je de DSL aansluiting rechtstreeks op het telefoonstopcontact aan, je telefoon sluit je dan op een van de twee telefoonaansluitingen op de Experiabox aan.