Is er een mailsysteem (zowel webmail als desktop app) dat werkt met tags?

Het onderwerp van de mail bevat niet altijd alle 'tags' waaraan je de mail aan kan herkennen of op zoeken.

Mijn vraag dus: Is er een mail systeem werkt dat met tags? Als je dit kan integreren in een mail systeem, zoals Gmail, dan zou dit topzijn.

Voorbeeld

Aan:
Onderwerp: Rijlessen
Tags: Rijlessen, kosten,

Bericht: Vandaag gelezen genomen. € 40.-

Via de tag 'kosten' kan ik alle mails openen. (of in ieder geval selecteren) waar kosten in voorkomen, omdat die tag is gekozen bij die mail.

Bestaat zo iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
bamibal
12 jaar geleden
Je bedoelt dat de afzender dan eerst tags moet toevoegen, zodat de ontvanger op die tags kan filteren?
Dat lijkt me niet te doen; er zijn zo veel verschillende mailclients en servers.

Antwoorden (2)

Er is een 'keywords' header gedefinieerd voor emails (bron), maar ik ken geen mailprogramma's die daar standaard om vragen.
Zelf kun je je mails 'taggen' met bijvoorbeeld thunderbird of online (gmail), maar dan kun je slechts 1 label aan je mail hangen, en die is alleen lokaal. (op de imap server zie ik het niet terugkomen)

Wil je de tags zelf toevoegen, of zou je willen dat de verzender het doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij webmail is de functionaliteit kleiner maar met mail-programma's kun je vrij eenvoudig zoeken.
En dan bedoel ik zoeken op alle niveaus. Als ik nu naar mijn Outlook ga en ik ga naar de inbox zie ik bovenaan de berichtenrij 'search' of 'direct zoeken'staan, daarnaast staan twee " >" (maar dan horizontaal) dat betekend openen, eenmaal geopend kan ik uitgebreid zoeken, op afzender, geadresseerde, onderwerp en tekst, ik kan eventueel nog meer criteria toevoegen.
Kies in nu voor tekst (of Body) dan kan ik daar bijvoorbeeld het woord 'kosten' invoeren, 1 keer enter intoetsen en ik krijg alle mailberichten waar het woord 'kosten' in voorkomt.
Ook in Thunderbird en Incredimail is dit mogelijk.

Dit werkt heel eenvoudig, je hebt geen tags nodig, dat is op zich wel zo fijn want tags zijn discipline-gevoelig, je moet ze namelijk eerst toevoegen voor je ze kunt gebruiken, als je op deze manier zoekt kun je alles eenvoudig terugvinden.

Zie onderstaande bronnen voor zoeken in respectievelijk, outlook, thunderbird en incredimail.