Locatiebewust navigeren uitschakelen bij Firefox. Hoe doe ik dat juist?

Heb hekel aan lokale reclame blokken, terwijl ikzelf meer internationaal ben ingesteld. Wil daarom het zoeken via Google > Firefox 'Locatiebewust navigeren' uitschakelen.

Heb "About : config" in URL balk getypt.
Vervolgens "Geo.enabled"
Vervolgens gedubbelklikt op geo.enabled

Locatiebewust navigeren zou nu uitgeschakeld moeten zijn, maar hoe weet ik dat zeker?

Had zelfde handelingen al eens eerder gedaan, en toen werd de tekst van geo.enabled VET geschreven met als laatste woordje 'FALSE'.

Nu heb ik dus weer dezelfde handelingen verricht en nu is de tekst geo.enabled 'normaal' met als laatste woordje 'true'.

Maar het probleem is dat toen ik het eerder ook al eens probeerde in te stellen dat 'Locatiebewust navigeren' uitgeschakeld moest worden, de tekst geo.enabled ook al in 'normaal' schrift was. En toch wist Google nog steeds te achterhalen waar ik achter de computer zit.

Hoe los ik het op? Een wisselend ip-adres nemen? Zo ja, hoe op een veilige, betrouwbare manier te realiseren?

Bedankt voor de moeite!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (1)

1. Typ about:config in de URL-balk
2. Typ geo.enabled
3. Dubbelklik op de voorkeursinstelling geo.enabled
4. Locatiebewust navigeren is nu uitgeschakeld

Je zegt dat je dit al gedaan hebt, en dan zou het ook uit moeten zijn. Het woordje 'true' zal dan inderdaad vervangen zijn door 'false'.

Dat Google weet te achterhalen waar je zit heeft niet zozeer met locatiebewust navigeren te maken, maar met dat met alles wat je doet je IP-adres en hostnaam worden meegestuurd. Aan de hand hiervan is het bepalen van de locatie niet heel moeilijk wanneer je weet wat je doet.

Er is dus altijd bekend waar je je bevindt (dat kan je niet uitschakelen), maar door het Locatiebewust Navigeren in Mozilla uit te schakelen, zal Firefox deze gegevens niet met andere websites delen. Firefox al ook altijd toestemming vragen om het locatiebewust navigeren te gebruiken: "Deze service is volledig optioneel – Firefox deelt uw locatie niet zonder uw toestemming – en wordt met het uiterste respect voor uw privacy gehanteerd."

Hopelijk heb je hiermee een antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar, bij mijn laatste poging werd het woordje FALSE (Stond vetgedrukt) vervangen door het in nomale letterdikte weergegeven 'True'. Als ik op de Google pagina kom om iets te gaan opzoeken, komt nog steeds mijn locatie in zicht. Het - Locatienavigeren uitzetten -lijkt gewoon niet te werken? Ook wordt er gewezen dat je op je Google pagina onder Voorkeuren je locatie zou kunnen invullen..... Die optie zie ik nergens staan! Wel kan ik tal van voorkeurs-talen aanvinken. De locatie echter nergens! Herkenbaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je hem toch weer aangezet? Als hij uitstaat, staat er 'false', als hij aanstaat 'true'. Als jij bij je laatste poging het van false naar true hebt zien gaan, dan heb je hem gewoon zelf weer aangezet. :) Uitzetten kan je dan weer doen door het eerder genoemde stappenplan te volgen.