Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed onderwerp om geld te verdienen met je (HTML-)website?

Ik kan een beetje overweg met HTML, ik kan geen fantastische websites maken, maar wel een overzichtelijke website, die er redelijk mooi uitziet. Ik heb alleen geen goed idee om als onderwerp te doen. Heeft iemand hier een advies voor?

Ik wil er (een paar) Google AdSense advertenties opzetten, zodat ik in ieder geval een beetje winst kan maken. Dit hoeft overigens geen gigantisch bedrag te zijn, met iets tussen de 2 en 5 euro per maand ben ik tevreden, het is namelijk alleen als experiment (en ik ben 15 en heb geen werk, dus 5 euro/maand zou toch wel leuk zijn als extraatje ;)).

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik ben overigens niet van plan een blog te schrijven, dat ligt mij persoonlijk helemaal niet ;).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.3K
rose
12 jaar geleden
Je kunt beter een krantenwijk nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar dit is meer als hobby bedoeld ;)
rose
12 jaar geleden
Tja, dan hoeft het toch ook geen geld op te leveren, wel? Dan kun je beter je vaardigheden lekker rustig ontwikkelen, eerst maar eens Html, Css en een scripttaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh, grappig. Ik had precies hetzelfde idee. Ik maak wel eens sites voor vrienden ofzo, en ik probeer dit ook te doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Een site over hoe je een site maakt, zoeken genoeg mensen naar :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor je hier aan begint zou ik overwegen om eerst ook java te leren:P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je iets kan verdienen aan je website middels advertenties, zal de website eerst veel bezoekers moeten aantrekken. Dan betekent dat je website iets moet bieden wat er nog niet is, of dat de site mbt het onderwerp (ver) uitsteekt boven het gemiddelde. Daarnaast moet je website goed gevonden kunen worden en daar moet je actief aan werken. Dat gaat allemaal niet lukken met matige kennis van zaken.
Wil je toch iets maken, ga dan na waar jezelf veel van weet, of goed in bent (hobby?) , of kijk of er lokaal (in je eigen woonplaats, gemeente) nog een "gat in de markt" is.

Als het om de centjes gaat op korte termijn, volg dan het advies op van @rose in de reactie op je vraag....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een webiste met een computer cursus voor ouderen, dit is zeer simpel te maken en er zijn steeds meer ouderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat het makkelijkste is is om gewoon en onderwerp te zoeken waar je veel van weet
bouw je website rond dat onderwerp en zet banners aan de zijkanten over dat onderwerp

dan moet je nog bezoekers dit kan je doen door op google te adverteren. als je een zoekwoord hebt waar veel verkeer langs komt maar geen advertenties staan heb je al eentje vanaf 5 cent per click.

Toegevoegd na 1 minuut:
hehe trouwens ik ben ook 15 ik heb zelf een site die redelijk goed loopt gaat over golf ik heb er nu zon 200 euro mee verdient
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens hier kijken: http://www.zelf-bouw-website.nl
Ik heb daar al eens een website gemaakt, werkt erg makkelijk.

Pas verwees ik in een ander bericht naar de verkeerde site, dit is de goeie. Kijk maar eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Installeer Google Analytics op je site, dan zie je welke pagina's het best bezocht worden en of bezoekers doorklikken naar andere pagina's op de site en als belangrijkste of ze uberhaupt je site lezen of gelijk wegklikken. Hierdoor kun je er dus achter komen welke onderdelen van je site het populairst zijn en daar kun je het beste aan werken om die nog beter te maken.
Sites met alleen reclamelinks bouwen werkt niet, mensen klikken die gelijk weg en je maakt er nooit genoeg reclameinkomsten mee om uit de kosten te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leer css. Een goede website met tutorials is mijnhomepagemaken.nl

Toegevoegd na 42 seconden:
*mijnhomepage.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding