Hoe moet ik inloggen op de W-lan van een hotel?

Hotels geven hun klanten gratis interneterbinding, maar hoe moet je dan inloggen? Terwijl je hier b.v. bij belgacom een account hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.6K

Antwoorden (2)

Bij de receptie moet je vaak een loginnaam en wachtwoord aanvragen, of er ligt een papiertje met instructies.
Dit verschilt heel erg per hotel, dus hier is niet echt een eenduidig antwoord op te geven.
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je computer scant op Wlan netwerken dan krijg je een lijstje met netwerken. Daar kies je het netwerk van het hotel uit (eventueel vragen bij de receptie welke je moet nemen).

Bij hotelketens komt het eigenlijk niet voor dat je en username en wachtwoord krijgt bij de receptie. Als je verbinding maakt dan komt die automatisch tot stand en ben je verbonden.

Als je internet opent wordt je meestal doorgeleid naar een pagina met instructies. Soms moet je een vinkje zetten waarmee je aangeeft je te houden aan de regels. Soms moet je ook eerst betalen en worden er extra kosten op je kamer geboekt voor het gebruik van internet.

Die informatie kan de receptie wel geven.

Maar inloggen gaat meestal wel automatisch. Je computer onthoud die instelling voor dat hotel. Thuis hoef je niet alles opnieuw in te stellen omdat de instelling voor thuis ook bewaard blijft.