Is het strafbaar als je bijv. dingen van een gratis download site download ?

Bijvoorbeeld de Pirate Bay

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee het is op dit moment niet strafbaar, en als het aan een deel van de coalitie ligt blijft dat ook zo:

http://www.computeridee.nl/nieuws/downloadverbod-toch-onbespreekbaar-voor-pvda

Software en games downloaden waarvan je niet de juiste licenties hebt mag overigens niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier een link waar ze het wel illegaal wilden maken.

http://nos.nl/artikel/232279-illegaal-downloaden-wordt-echt-illegaal.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is een erg ingewikkelde kwestie, de persoon die het uploadt is wel strafbaar. Maar het gaat om het downloaden, let op: Je mag het wel downloaden, maar niet gebruiken.

Stel je voor je downloadt BO2, dan ben je niet illegaal bezig, maar zodra je het opstart ben je dat wel.
Zelfde geldt voor een liedje, zodra je hem gaat luisteren is het illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Officieel mag het natuurlijk niet, maar meestal worden de downloaders niet gestraft, mist zij de downloads voor eigengebruik hebben gedownload. Zodra je download om door te verkopen of upload kun je zelfs celstraf krijgen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Daarmee bedoel ik spullen die niet jouw eigendom zijn. Zoals muziek of foto's die jij niet gemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vakantie foto's in een torrent uploaden en downloaden mag gewoon hoor.
De vraag is WAT download of opload je. (En wat doe je er mee.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, mag ik je vakantie fotos dan... dan upload ik ze wel even voor je :P hehe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik zelf wel. :)
Jij mag ze zoeken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooie vakantie foto Moordigger: http://www.flickr.com/photos/hdlx/4314415208/ :D hehe