Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijs ik mijn .nl domein door naar een ander webadres? (zie uitleg)

Mijn domein was eerst gekoppeld aan mijn website die nu niet meer bestaat.
Nu moet het volgens mij mogelijk zijn om via 1 van deze vensters de boel te wijzigen, maar ik weet niet wat ik hier moet invullen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil hem dus doorverwijzen naar een andere website.
Maar ik snap niet wat hier ingevuld moet worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
982

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

JE oude adres had een bepaalde link tussen het IP adres de netwerkkaart van de webserver waar de site op stond) en de domein naam. Dat is het eerste scherm. Je zal dus het nieuwe IP adres in moeten vullen, en ook het oude.

Het tweede schermt bepaalt welke computer op internet gebruikt wordt om de informatie in het eerste scherm door te geven aan de browser. De Dynamic Name Service kan je zelf kiezen. Maar meestal gebruik je de server van de server die je site host.

Waarschijnlijk is het handig om even met je nieuwe web-server te praten over de instellingen. Als ze al niet op hun website staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet inderdaad in het bovenste scherm zijn.

De A verander je in CNAME.
Vervolgens kun je het subdomein WWW (.jouwdomain.nl) laten doorverwijzen naar het doel.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding